Alla inlägg den 25 november 2008

Av Dean - 25 november 2008 20:19

Jag är väl en sån som tycker att alla normer som kan brytas ska man bryta mot bara för att det är roligare och mer inspirerande så.

Sen finns det de som tycker att normer ska bevaras för att vill man inte göra som det är bestämt att man ska så kan man gå nån annanstans.

Jag insåg det nu, att det är så det ser ut. Medan jag inte kan låta bli att fantisera ut alternativ till det traditionella, vända på roller och toka till allt, så finns det många som tycker det är respektlöst och jättetråkigt.

Men jag kan bara inte tänka mig en situation där jag skulle klara av att göra det som förväntas av mig.  

Exempel på sådana här situationer där man antingen kan vara konventionell eller nyskapande är:

bröllop

Idol

balen

farmors födelsedag.

Av Dean - 25 november 2008 19:43

Minns ni Bönor med nudlar, som presenterades här för en knapp vecka sedan?

Sen dess har vi avancerat, och idag tänkte jag bjuda på något lite mer krävande:


Quinoasallad med bönor och äpple!


Du behöver:

Quinoa

1-2 äpplen

Någon näve gröna bönor

Örtsalt

Gröna linser

(Raps-citron-olja)


Gör så här:

Koka quinoan i en gryta och linserna i en annan. Jag kokade röda linser i samma gryta men det var bara för att jag är lat.

Skär äpplena i lagom tärningar. Värm bönorna om de kommer från frysen.

Häll upp alltihopa i en rolig eller tråkig skål och blanda. Krydda med örtsalt och eventuellt rapsolja med citronsmak.


Det känns som att jag har glömt något.

Jo, förresten, vill man så kan man absolut och med fördel göra roliga eller tråkiga kikärtsbiffar till. Funkar säkert med annat biffaktigt efter smak. Tänk på att salladen är ganska söt i smaken tack vare äpplena.


Jag har hittat på den här rätten själv!

Linser och quinoa innehåller järn, äpplen har c-vitamin som ökar järnupptaget. Oljan innehåller omega3 och resten är säkert också bra.

Tänk på att inte salta för mycket och drick vatten till!

Puss!

Av Dean - 25 november 2008 19:22

Jag måste liksom skriva någonting om vilken bra dag jag har haft.

Eller bra och bra, det är bara det att det har fungerat så bra, jag har fungerat bra och fått saker gjorda och det känns mycket, mycket bra och dessutom har jag tänkt lite på hur bra jag har det.

Patrik stannade hemma från jobbet pga ryggont och sen sa han att han borde jobba som min mamma, frilans och hemifrån. För det trvis han med. Knakse ska han gå ner till halvtid, tänkte han.

Som jag har sagt i ungefär ett år att han ska, men han tvivlar och tvivlar och jag klandrar honom inte för det, jag är likadan. Det är svårt att erkänna att man är värd att må bra. 

Det var fint att ha pojken hemma, jag var ute och gjorde ärenden, insåg att mitt kall i livet är att arbeta i en Hälsokostbutik, sen pluggade jag lite och det gick dåligt med flummiga Traitperspektiv fast sen gick det bättre med Freud, han är mer begriplig och konkret. Iallafall i mina papper.  


Saga ringde och ville adoptera bort två kaniner, vi ska tänka på det. Jag gjorde mycket god och nyttig mat som jag ska blogga om strax, och läste Hjärnhälsa (en bok om hälsokost för hjärnan). Hälsa är det bästa jag vet. Det är min religion. Klart jag ska jobba med det. Antagligen det närmsta jag kommer att vara en nörd. Jag har inte anlag att vara nördig, jag är för splittrad också. Men det får vara slut med hårda ord nu. Hädanefter ska jag göra mitt bästa för att vara neutral i beskrivandet av mig själv och mina egenskaper, eller brist på.


Allt är bra, mycket bra.

Jag har den bästa livskamraten och mina vänner har inte glömt mig. Det finns ett hav av böcker att läsa, utan krav. Någon gång får jag ett jobb. Det är en fantastisk årstid. Min hjärna är unik. Jag ska börja motionera, i min egen takt. Julen närmar sig och för mig är den fin, lugn och värdig. Jag minns inte mer. Mat är gott. Och så vidare.


Jag ville bara säga det, att allt är mycket bra, idag. 

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards