Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Life is bra

Av Dean - 25 november 2008 19:22

Jag måste liksom skriva någonting om vilken bra dag jag har haft.

Eller bra och bra, det är bara det att det har fungerat så bra, jag har fungerat bra och fått saker gjorda och det känns mycket, mycket bra och dessutom har jag tänkt lite på hur bra jag har det.

Patrik stannade hemma från jobbet pga ryggont och sen sa han att han borde jobba som min mamma, frilans och hemifrån. För det trvis han med. Knakse ska han gå ner till halvtid, tänkte han.

Som jag har sagt i ungefär ett år att han ska, men han tvivlar och tvivlar och jag klandrar honom inte för det, jag är likadan. Det är svårt att erkänna att man är värd att må bra. 

Det var fint att ha pojken hemma, jag var ute och gjorde ärenden, insåg att mitt kall i livet är att arbeta i en Hälsokostbutik, sen pluggade jag lite och det gick dåligt med flummiga Traitperspektiv fast sen gick det bättre med Freud, han är mer begriplig och konkret. Iallafall i mina papper.  


Saga ringde och ville adoptera bort två kaniner, vi ska tänka på det. Jag gjorde mycket god och nyttig mat som jag ska blogga om strax, och läste Hjärnhälsa (en bok om hälsokost för hjärnan). Hälsa är det bästa jag vet. Det är min religion. Klart jag ska jobba med det. Antagligen det närmsta jag kommer att vara en nörd. Jag har inte anlag att vara nördig, jag är för splittrad också. Men det får vara slut med hårda ord nu. Hädanefter ska jag göra mitt bästa för att vara neutral i beskrivandet av mig själv och mina egenskaper, eller brist på.


Allt är bra, mycket bra.

Jag har den bästa livskamraten och mina vänner har inte glömt mig. Det finns ett hav av böcker att läsa, utan krav. Någon gång får jag ett jobb. Det är en fantastisk årstid. Min hjärna är unik. Jag ska börja motionera, i min egen takt. Julen närmar sig och för mig är den fin, lugn och värdig. Jag minns inte mer. Mat är gott. Och så vidare.


Jag ville bara säga det, att allt är mycket bra, idag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards