Alla inlägg den 11 november 2008

Av Dean - 11 november 2008 21:50

Idag är jag lugn och fridfull i sinnet. Jag har käkat en egen macka i bibliotekets källare och druckit mitt te som smakade beskt och plast, så jag drack bara en halv kopp. Det satt en kvinna på andra sidan av den runda gröna sittpallen, jag hoppades att hon inte skulle påstå att man inte får äta mackor i bibliotekets källare eller nåt annat jobbigt. Jag är rädd för att göra saker som man kan bli tillsagd att man inte får göra. Jag har busat för lite, då blir man en fegis.

En gång när jag var liten sprang jag och gömde mig under farmors säng, för att jag var så ledsen och arg av någon anledning som jag inte minns. Det var något med lakrits, jag har en bild av en liten halvmåne av lakrits.

Då skämdes jag så himla mycket över mitt barnsliga beteende. Det är hemskt att skämmas.

Och ibland får jag dåligt samvete för fullständigt ologiska saker, en gång började jag gråta för att jag inte äter paprika, jag kände mig så elak mot mina föräldrar för det. Verkligen hemskt. 

Fast egentligen är det roligt att leva.

Jag är så glad idag. Jag har lyssnat på Lars hela dagen och insett att han är förbannat bra som artist, texterna är bra också och melodierna och allt är bara väldigt bra med honom.

Vid kvällsmaten skar jag mig i tummen och det ville aldrig sluta blöda trots att jag satte två plåster över. Jag kan inte låta bli att lukta på det, det luktar så där äckligt unket om det. 

Jag är så himla glad och jag skrev ett fint brev till Annie på rosa papper som jag vek till en loppa, jag kom knappt ihåg hur man gjorde. 

Imorgon ska jag posta brevet. Så känner jag mig lite närmare mina vänner och lite mera levande.

Av Dean - 11 november 2008 11:06

Av Dean - 11 november 2008 10:48

Det är fel årstid att längta ut. Man ska kura. Dricka te och kura och dricka te och sitta i en filt och titta på TV och vänta på julen.

Jag vill inte tänka på julen, försök inte propsa på mig nån äcklig julstämning, jag vill inte ha julbord och fula tomtar och julklappstjafs, inte nu, jag är upptagen. Återkom om kanske en månad.

Veckan är full, det är dammsugning och disk och psykologen och brevet och projektredovisningen och kanske en promenad med Michelle och hunden och skolan börjar igen och jag har inte skaffat boken till delkurs två.

Jag ska göra en matsäck för jag hinner inte gå hem lagom till lunch, jag ska ta med mig te som jag kan dricka så att jag blir lycklig och lugn. 

Idag vet jag inte vad jag ska säga till min psykolog. Jag har skrivit i min svarta bok, blablabla, jag har så svårt att komma igång, komma någonstans. Det ska jag säga.

Jag måste skaffa ett jobb. Tomtid mördar. Eller tvärtom, tomtid ger för mycket liv. I don't need more ammunition, I've got more than I can spend.


Folk klagar på vädret.

Om man gick ner till havet igår så blåste man i vattnet och flöt långt bort och i land på en öde ö. Vilken tur att jag inte gick ner!

Idag är det mer grått.

Disken väntar på mig i köket. Smuts, smuts, halva mängden hushållssopor ligger i vasken. Äckligt!  Men bra.

Jag ska göra mig en kopp te. 

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards