Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Ack, grymma värld

Av Dean - 23 november 2008 23:18

Jag tänker mycket på det här med att bli vuxen. Det är min största ångest. Är det inte typiskt, att en människa som är missnöjd med sitt liv och sig själv ändå klänger fast vid det och envisas att tro att om man börjar må bättre så kommer man i samma andetag att sluta vara sig själv och bli nån slags glittrande själlös reklammäniska? Jag tycker att det är typiskt iallafall. I min världsbild är det typiskt rigida pessimister att veta vad man har för skit i händerna, men inte vad man får om man ger det en chans.

I min värld är också vuxendomen en oundviklig dom som förvandlar en från sprudlande, humörssvängande, barnslig/mogen, vital - till stadig, inordnad, tråkig och artig karriärsmänniska.

Min värld är snäv och svartvit.


Jag skriver en önskelista:

* Jag vill ha en årsförbrukning av nötter. Som när man vinner sin årsförbrukning av kaffe i bingolotto, fast jag vill ha i nötter. Tänk att slippa köpa en liten påse nötter för 45 spänn, och istället få allt hemskickat gratis!

* Jag vill att Star Trek börjar sändas på TV igen. Bara en dag i veckan för jag vill inte sitta vid TVn jämt, men kanske onsdagkvällar exempelvis. Inte torsdagar, då är jag på filmstudion.

* Jag vill spela innebandy med amatörer. Det önskar jag jättemycket.

* Jag vill kunna allt utan att anstränga mig. Det önskar jag mig också jättemycket och har önskat alltsedan den dagen jag föddes till denna värld av misslyckanden och tålamodsprövningar.

* Jag vill ha en kompis som kommer hem till mig en gång i veckan och kollar på film, lagar mat, spelar spel eller annan lämplig aktivitet. Det ska helst vara samma dag i veckan och samma tid.

* Jag vill ha ett jobb jag trivs med. Något med trygga trevliga människor och enkla långsamma uppgifter.

* Jag vill ha rutiner. Det önskar jag superdupermycket. Jag vill att nån väcker mig varje dag och säger: "Det här ska du göra idag." Och så är det en bra blandning av lite tråkiga grejer och många grejer som är både bra och roliga och variation och så vidare.


Det finns väl annat jag önskar också men jag tror att jag har lyckats klargöra rätt bra ändå hur mycket jag kräver och hur lite jag är beredd att göra själv.

Jag känner mig själv för väl för att känna hopp inför min framtid. Har jag inte masat mig ur soffan hittils så kommer det väl inte ske i framtiden heller om ingen handgripligen drar mig därifrån. Snälla, dra mig.

 
 
emma

emma

24 november 2008 15:22

du kan komma hit och spela spel och kolla på film med mej och filip! vi är nästan alltid hemma på kvällarna! eller jah, jag är.. inte han. för han tränar typ 5 dar i veckan...
vi kan laga mat med! jag är sjukt skillad på det ^^

http://emmabrunnfors.se

 
Ingen bild

dean

24 november 2008 17:09

bra idé! jag hälsar gärna på. vad har du för spel? eller, allt går bra. och filmer har du ju också ett gäng.
och jag är också finfin på mat, fast kanske inte lika bra som du, men jag kan bli!

 
emma

emma

25 november 2008 13:27

jag har skitmycke spel! vad gillar du för sort?

jag behöver för övrigt tips på veg-julmat. det är inte tiktigt mitt område.. jag är totalt oskuld på den typen av julkäk.

http://emmabrunnfors.se

 
Ingen bild

dean

25 november 2008 13:31

jag gillar stressfria spel. kinachack tex, fia, uno, jag är rätt traditionell coh tråkig av mig. har inte växt upp i nån sällskapsspelande familj, däremot spelades en del kortspel hos farmor coh farfar.
men som sagt, allt går bra, jag är öppen för många sorters spel. låter bra att du har många!

varför ska du ha vegojulmat? vegetarian på besök eller för egen skull? jag käkade saffranspasta en gång, det var gott. sen har jag gjort egen senapssill av aubergine, och rödkålssallad - mums... tänkte prova att griljera kålrot i år, som substitut till skinka. finns massa mer, jag har nån djurens rätt-broschyr med julmatstips nån stans som vi kan kolla i.

 
emma

emma

26 november 2008 14:56

hmmm, stressfia vet jag inte ens vad det är. uno har jag! kortspel e ja kass på.. men man kan ju lära sej =)
memory is the shit! jag och filip brukar spela dinosaurmemory. vi kan alla namnen på dinosarna! archaeopteryx, plessiousaurus, ramphorynchus, stegosarurs, ornitolestes... osv.. många olika sorter =) du kan få lära dej med ^^

men jag har nog ändå mest allmänbildningsspel, typ TP och geni..

aah, filips bror e veg. inte vegan, men dock. jag får ångest. jag vill laga nåt gott! men jag vet inte hur man gör veg =/

http://emmabrunnfors.se

 
Ingen bild

dean

26 november 2008 19:17

dinosauriememory? nu blir jag nästan tårögd, det låter jättefint! finns det något bättre än roliga spel som har ett roligt tema? som när jag fick batman-uno av patrik när jag fyllde 20.
kortspel är rätt drygt, tp däremot, lärorikt och bra!

jag lovar att lägga ut recept! bara jag inte glömmer. promise.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards