Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Veckans Arbete

Av Dean - 23 november 2008 22:47

I mellanstadiet hade vi en bok som hette Veckans Arbete. En anteckningsbok, jag tror jag hade ett skalmanklistermärke på, eller om det var i lågstadiet. Väldigt passande iallafall med Skalman:

"-Nu måste vi skynda oss!"

"-Använd inte så fula ord."

Där har vi nåt gemensam. Synd bara att jag inte är lika klok och kunnig som Skalman. Jag är mer som Lille Skutt; nervös och skraj.


Hur som helst så var den där boken till för att man skulle kryssa av vad man hade gjort under veckan, alltid samma olika ämnen med uppgifter som skulle utföras. Mina bästa var skriva dagboken, läsa tidningen och skriva referat, och skriva i berättelseboken. Jag tyckte inte om skrivstil, matte och sitta vid datorn (det var ju väldigt onormalt att inte gilla datorn, men jag gillade inte rasterna heller så jag var väl lite störd). Det fiffiga med datorn var att det var det enda man inte kunde ta hem som läxa över helgen om man inte gjort klart det i skolan. Följaktligen satt jag aldrig vid datorn.


Det här inlägget är för övrigt en ursäkt för att få skriva av mig allt jag ska göra i veckan.

Som vanligt och alltid måste jag komma ut och Röra På Mig. Stor prioritet på det.

En annan viktig grej är att förbereda mig inför lördagen och Köpfria Dagen, ladda upp med grejer från Rekobutiken. Jag behöver också lämna in kvitton till ABF och påsen med kläder. Och ta reda på vilken tid allt börjar! Med andra ord: Ring Elena.

Jag ska också skriva en Arbetsansökan till Maxi och mejla hon som eventuellt vill sälja sin Psykologibok till mig, plus plugga.

Någon kväll (eller flera) ska jag promenera med Michelle.

Har jag tid så står också Julklappar, Städning och Bokrecension och med på listan.

På tal om julklapp så ska vi skaffa en Doppresent till Patriks systerson Simon till på lördag då jag också är inbjuden till Pappas Körsång i kyrkan på förmiddagen.


Jag tror det var allt. Lugnt alltså. Bara fina grejer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards