Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Jag och jordskalven

Av Dean - 16 december 2008 11:14

Ja, jag vet att jag skulle sluta men jag måste bara dela med mig av mina oerfarenheter.

Inatt har det varit svensk jordbävning. Jag hörde det på min klockradio imorse precis när jag skulle snooza. Ojoj, vart är världen på väg, tänkte jag. Eller jag menar att nu kanske det blir lite katastrof och förödelse även på den priviligerade delen av jordklotet. Vem vet.


Hur som helst.

När jag var liten, lågstadieliten, så var det också en liten jordbävning. Nej, jordskalv ska jag nog säga. Förlåt, jordskalv alltså.

Och jag missade det då. Det var på natten. Och när jag sover så sover jag. Då ska det till tortyr för att jag ska vakna och stiga upp ur sängen. 

Jag var väldigt besviken; tänk er själva, alla snackar om jordskalvet, alla kädne det, utom just jag. Så himla typiskt.

Och nu har det alltså hänt igen.

Och även denna gång missade jag det. Jag hade chansen att ta igen för det jag förlorade i min barndom; men icke! 

Fast jag är inte så besviken den här gången. Mer orolig. Det känns inte så kul om huset rasar över mig. Medan alla andra har vaknat och springer ut för att rädda sitt skinn, ligger jag kvar och trynar tills jag krossas under ett betongblock. Fast då går det nog snabbt och ganska smärtfritt iallafall. Jag slipper springa runt hysterisk därute och vara med om att mitt hus och alla mina ägodelar mosas framför ögonen på mig och mina vänner dör.

Kanske är bra att kunna sova som en sten. 

 
 
trollhare

trollhare

16 december 2008 15:04

Jag vill inte att du ska sluta blogga. För då kommer jag att tro att du har blivit krossad av ett betongblock.

http://trollhare.wordpress.com

 
Ingen bild

dean

16 december 2008 16:21

jag ska nog inte sluta helt. kanske dra ner på det bara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards