Alla inlägg den 17 december 2008

Av Dean - 17 december 2008 19:20

Helgad vare kulturen

Av Dean - 17 december 2008 18:52

Av Dean - 17 december 2008 11:30

Jag tror att jag har ovanligt mycket barnasinne kvar.

Jag vet inte hur det gick till; kanske är det en oförmåga att växa upp, eller min mentala ålder som fortfarande inte kommit ifatt mig. Kanske är det något med min ovilja att anpassa mig till omständigheter och sociala grupper. Kanske är det något jag har kämpat för eller något som ligger i generna.

Jag försöker att inte fråga mig varför; jag har förstått att varför-frågan nästan utan undantag är ett problematiserande. Jag frågar tex aldrig varifrån mina goda egenskaper kommer, bara när jag är kass på något vill jag veta mer om hur när och varför.


För mig är julen nästan lika speciell som när jag var liten. När Patrik klagar över att det aldrig kommer bli som när man var barn, aldrig samma känsla, samma förväntansfullhet, samma magiska stämning, så kan jag inte instämma. Vaddå annorlunda? Jul är jul, jul är kul. Som det alltid har varit.


Jag tycker fortfarande att Mio min Mio är en fantastisk film.
Dubbad, fula kulisser, dåliga skådisar; sånt ser inte jag. Jag ser bara en väldigt vacker saga.

Jag har dessutom ungefär samma intressen som när jag var liten:
läsa. rita. samla på saker. tänka.

Vidare kan jag inte klä mig vuxet och ordentligt, jag är långsam och tappar bort saker, jag gillar dockskåp och tågbanor, och jag är lika dålig på att ta kontakt med barn som jag var när jag var barn. Etc.


Nog om mig.


I fortsättningen ska den här bloggen handla om allt som inte har med mig att göra. Lovar.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards