Alla inlägg den 18 december 2008

Av Dean - 18 december 2008 10:46

Ärligt talat så är psykologin väldigt intressant just nu.

Personlighetspsykologi. Fenomenologin har jag inget grepp om alls, men Freud är lätt som en plätt i stort sett. Kognitiva perspektiv hit och dit börjar jag tröttna på men jag försöker att gå till botten med evolutionspsykologin.


Jag är onaturlig.

Förlåt, jag kunde inte låta bli.

Men faktum kvarstår. Evolutionsteorin har dömt ut mig som muterad och felaktig. Det är så jag tolkar det iallafall. Raka linjer och enkla mallar, allt som faller utanför måste det ju rimligtvis vara något fel på. Kan det vara så spännande, att just jag fötts med ett litet fel någonstans?  Bäst att inte föra generna vidare.

Eller är det så att den mentala biten i mig blivit vilseledd? Bortvillad i denna förvirrade värld? 


Förlåt, jag skulle ju inte.  


Härmed bannlyser jag order Jag ur denna blogg. 

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards