Alla inlägg den 31 december 2008

Av Dean - 31 december 2008 23:04

Hå hå, nu får jag lite heliga känslor så där att detta året är snart slut och ett helt nytt är på väg att börja, ett oskrivet blad, halleluja.

Jag har som vanligt ingen koll på vad som hänt i år (allt flyter ihop i mitt huvud, jag måste exempelvis nästan alltid tänka i en minut för att minnas vad jag gjorde igår). Förra året slutade jag gymnasiet samt flyttade hemifrån.


I år har jag fyllt tjugo.

I våras flyttade vi in här, i en lägenhet som är så snygg att jag inte kan tro mina ögon. Speciellt gardinerna i vardagsrummet är jag förtjust i. Jag och Karin (som var här och åt kålpudding med mig idag) är överens om att de är av de slaget att man varje gång man ser dem slås av hur fina de är.

De flesta av våra möbler är second hand eller ärvda, ändå matchar allt vrålbra utan att för den skull vara färglöst och tråkigt. Och vi har diskmaskin!

Nog om lägenheten nu. 

I somras besteg vi Kebnekaise.

I höstas började jag plugga.

Det är vad jag minns som har hänt i år.

Och nästa år; dvs imorgon; åker jag till Stockholm. 


Om en knapp timme ska jag och min stöttepelare, sambo och chokladbjörn Patrik skåla i champis, tända tomtebloss på balkongen och sen antagligen gå och lägga oss. Nyårsafton är som vilken dag som helst. Tiden är ju människans påhitt. Men jag har en ny almanacka som jag antecknat mina nyårslöften i. Dessa:

* Få godkänt på alla tentor.

* Övningsköra.

* Publicera en krönika.


Hej så länge.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards