Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Dean - 18 mars 2009 19:37

Jag är läskigt trött. Vill bara ligga och vila på en mörk plats.

Innan hade jag hjärtklappning och nu ser jag fläckar framför ögonen. Hej hå vilka värstingsymptom. Jag tippar på järnbrist.

Det har dock bara varit så här idag. Jag kan också vara hungrig. Eller stressad. En kombination kanske.

Det blir nog bättre imorgon. Hoppas.


20:55

Nu har jag ont i magen också. Buuh.

Jag tar tillbaka: det är synd om mig.

Av Dean - 18 mars 2009 17:34

Det ska kännas i kroppen när det känns i huvudet. Känslorna ska sprida sig och dyka upp som psykosomatiska symptom. Jag är inte alldeles säker på att kopplingen fungerar som den ska i mig.

Allt känns ungefär likadant. Orolig mage kan betyda säkert tio olika känslor, (men oftast visar det sig vara bara orolig mage). Hjärtklappning likaså. Sen finns det inte mer.

Jo, ryggraden signalerar stress när jag inte får som jag vill omedelbart. När jag måste något men inte kan eller får. Eller tvärtom.


Jag har försökt prata med mamma om allt möjligt idag. Vi har fikat och hon har hjälpt mig reda ut vad som krävs för att söka folkhögskolor.

Jag har fått ett brev; jag ska få komma på ett möte om "eventuell utredning". Man får gärna ta med förälder. Mamma är på; hon har skrivit om mig och är den som från början tog upp frågan. Jag är den som tvivlar på mig själv.

Skulle jag gå själv skulle jag sjunka ner i stolen och flacka med blicken och de skulle ännu en gång säga att det inte verkar vara något och jag skulle le fånigt och viska "okej" och vara allmänt undergiven och feg. Jag skulle aldrig få nån utredning med min mes-attityd.


Jag har skrivit på min "bok" sen jag kom hem. Den känns nästan vettig; om jag bara skriver av mig allt jag kommer på i den och sedan organiserar och lägger till lite så att det blir en berättelse. Helt kravlöst.


Mamma säger att livet är som att åka spark. Vissa ställen har dom sandat, och andra är mjuk snö, ungefär.

Man måste välja. Mamma har inte heller några lösningar till hands. Jag skäms över att jag kräver något av livet. Jag skäms över att jag är ung. Jag är livrädd för allt. Jag är som folk är mest. Alla är som jag.

T säger att alla tänker mycket, bara på olika saker. Jag försöker ta in det. Jag antar att det är sant och det låter trovärdigt. 


Jag fattar inte hur man ska leva. Jag fattar inte hur jag ska leva. Har jag gjort fel hittills?

Om alla tänker lika mycket som jag; vad är då mitt problem? Finns det ens ett problem? Hur orkar andra?

Jag behöver någon som tar hand om alla mina papper och min ekonomi, och någon som förklarar allt för mig och svarar på mina frågor.

Men jag vet; det finns inga svar.

Är det verkligen som dom säger att jag är som folk är mest? Och om jag är det; vad eller hur eller vem är jag då? 

Jag är inget märkvärdigt. Jag är unik, precis som alla andra.

Kvar blir ingenting.

Av Dean - 18 mars 2009 11:22

Jag hatar när de viftar med handen framför ansiktet på mig. Det är inte roligt, det är enbart irriterande. Låt mig tänka ifred. Varför vill de sudda bort tankebubblan jag befinner mig i; är det inte rätt uppenbart att jag själv valt att gå in där? Att jag inte är upplagd för konversationer.

Det är sådant som får en att formulera saker som "alla andra är idioter utom jag".

Av Dean - 18 mars 2009 10:06

Idag måste vi engagera oss lite. Koncentrera oss.

Mycket arbete ligger på hyllan, men inte så mycket som det kan bli om man skjuter på det.

Det är onsdag. Jag lyssnar på Vapnets "Plötsligt händer det inte". Ska hem till mamma. Ska rita alternativt läsa innan dess. Ja, det är synonymt med jobb i min situation. Idag är det blåhimmel. Jag vaknade klockan tre imorse och gick på toa. Tog en tablett. Sen drömde jag en jävla utdragen dröm om någonting som jag inte minns nu. Någon pratade om något tråkigt på klockradion, så tråkigt att jag inte kundde vakna av det.

Jag har aldrig någon frukostmatlust. Det hade jag jämt när jag var liten, alltid förut. Men jag mår nästan illa av blötiga flingor och torrt bröd. Jag borde börja käka grapefrukt till frukost. Det är gott och uppiggande.

Läste gårdagens tidning. Min recension var inte inne.

Duschade. Såg ut som Elvis i spegeln. Det är mycket jag borde göra. Tvätta. Baka bröd. Det får vänta lite till.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards