Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Att leva ut sig

Av Dean - 29 april 2009 16:04

Det är svårt att begripa sig på hur man är, tycker jag. För mig finns det bara svart eller vitt, jag är extremt kategorisk. Det är väldigt störande. Detta dualistiska synsätt ger mig problem med att begripa att två motsatta delar av mig kan finnas i en och samma kropp. Om jag tycker om att vara ensam och isolera mig, så kan jag väl inte rimligtvis tycka om att vara social och hitta på saker OCKSÅ? Om jag är negativ och cynisk, vem är det då som är naiv och glättig? En ond ande som tar min kropp i besittning ibland?

Nej, jag får inte ihop mig alls. Det enklaste är att helt sonika förutsätta att jag är flera personer som samsas om samma kropp. Och som strävar och drar allt vad de kan åt varsitt håll och vägrar samsas.


Jag blev frälst på SingStar igår. För några minuter mådde jag precis så där väldigt bra som jag kan göra när jag umgås med en person och vågar leva ut mig. Det händer inte så ofta. Oftast har jag mig under kontroll och flyter med och spelar med. Det är roligt att sjunga. Extra roligt när jag kan ta lägre toner än min kompis och dessutom inbillar mig att jag är så jävla tonsäker och har rytmen i blodet. 


Idag ska jag köpa ett hårspray. Min frisyr ser ut som ett fatalt misslyckande och gör mig deprimerad.

Och ja, jag är ytlig OCH djup, hur fan det nu är möjligt. 

 
 
hilda

hilda

1 maj 2009 00:54

läs stäppvargen! många i en! skrivs om där. stäppvargen är just att. en människa. huvudpersonen. känner som att den dels är en människa dels har en stäppvarg i sig. ah. bla bla. du kan läsa tre citat ur den boken på min hemsida om du vill. ^ hesse besse. puss!

http://annie.se.nu

 
Ingen bild

annie

1 maj 2009 00:55

och nu upåptcäkte jag precis när jag tryckte på skicka att jag skrivit hilda som signatur. hahaha. ett av dina andra jag som skrev till dig ^^

 
Ingen bild

dean

1 maj 2009 10:40

haha, åh vad jag borde läsa den då när du tjatar så. jag har dödens många böcker att måsta läsa (borde skriva en lång lista) men nu har jag blivit lite nyfiken på denna. tyvärr är bibblan stängd idag... måste kolla en sak *kollar mammas bokhylla* åh, dumma mamma som har fyra hesse-böcker men inte just vargen! attans också. men fin boksamling har hon med många bra som man vill läsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards