Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Halmstad är en håla

Av Dean - 24 oktober 2008 21:05

Men imorgon blir det nog en rolig dag. Jag ska bjuda Bob på café och om lyckan ler så kanske vi går på bio. Fast jag anar att Patrik 1,5 har slutat gå redan, buhu buhu. Ingen stor chans att det går något annat som är värt att se. Halmstads biografutbud är så man vill gråta. Vi har haft tre (?) biografer här, ännu fler tidigare i historien. Nu har vi en enda.

Tur att filmstudion (http://www.halmstadsfilmstudio.se) är aktiv iallafall. Hurra för Hans och min mamma & C:o.


Igår när jag skulle ta bussen hem från Coop stod det en snubbe där (jag är kass på att avgöra åldrar, men för att ge en bättre bild så var han kanske 40-55) och snackade med en yngre kille. Sen kom han fram till mig med spritlukten och började snacka. Jag var övertygad om att han inte snackade svenska, för talet var relativt klart men jag uppfattade inte ett enda ord som jag kunde förstå. 

Iallafall sa han något på svenska, som jag tror handlade om mig och imorgon, kanske något om att jag kan vara död imorgon. När vi steg på bussen pekade han på mig inför busschauffören och förklarade att jag skulle åka hem. När jag upprepade att jag skulle in till stan för busschauffören började snubben protestera, "jävla håla", och han tyckte att jag var dum som åkte in till Halmstad som är en sån håla. Han tyckte att jag borde åka till Stockholm eller Göteborg istället.

Så omtänksamt. 


Det roliga med fyllegubbar är att de så gärna vill att man ska ta tillvara på sitt liv. Det tycker jag är roligt iallafall. Ja, det finns förstås en massa fyllon som har väldigt olika åsikter om allt, men de jag har träffat på har för det mesta varit ganska harmlösa och underhållande. Jag har kanske en onormalt hög spärr för hur påträngande okända människor får vara.

Jag är väl inte speciellt rädd för konstiga människor. Tycker mest det är intressant med folk som är för borta för att bry sig om sociala koder och som säger precis vad de tänker. 

Nu sitter jag och tänker igenom fyllo-minnen, alltså inte fylle-minnen, eftersom  jag aldrig själv varit full.  Jag har några stycken fyllominnen iallafall, men det är ingenting jag tänker dela med mig av här.



 
 
emma

emma

24 oktober 2008 22:11

Jag hade sen typ två veckor tillbaka planerat in att se premiären för Låt den rätte komma in. Idag.
Sen när jag skulle boka biljetter på SF inser jag att jag måste ha kollat på Stockholms SFsida istället för Halmstads. Idioti.
Jag insåg dessutom att den inte ens kommer att visas här i Halmstad. Jag grät blod.. Nästan.. Däremot kan man se HIGH SCHOOL MUSICAL 3 (TRE!!) här i stan. Det är ju skitbra.
Man får kanske åka till Helsingborg och kolla på vampyren där istället.. Det är ju närmaste alternativet. Kukigt. Ska ni med isf?

http://emmabrunnfors.se

 
emma

emma

24 oktober 2008 22:12

Snyggt med kartbakgrunden btw! Lite ljusare å så =)

http://emmabrunnfors.se

 
Ingen bild

dean

25 oktober 2008 10:48

noooooo! menar du att den jävla filmen som jag har väntat på i tretton år inte kommer hit? kukröv!
jaja, jag hänger på till helsingborg då, för den måste jag se. är du ironisk med high school musical?

tackar tackar, jo jag tyckte det behövde bli lite ljusare. svart bakgrund är för fjortisar.

 
emma

emma

26 oktober 2008 18:15

Det är exakt vad jag menar ja.

Bra! Och ja, givetvis är jag ironisk. Världens sämsta skitfilm ever. Tre dessutom. (fast Filip gillar dom)

http://emmabrunnfors.se

 
Ingen bild

dean

26 oktober 2008 21:42

haha, är det inte lite det som är charmen med att ha en pojkvän, att kunna reta honom för dålig smak ibland?

 
emma

emma

26 oktober 2008 22:02

Aaabsolut! ..Fast vi har ungefär samma smak i det mesta, så det gäller att passa på när tillfälle ges =)

http://emmabrunnfors.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards