Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Dean - 2 oktober 2008 16:50

Idag mår jag bättre, det är bara pluggandet som går med en snigels hastighet som framkallar ångest hos mig.

Dessvärre får jag ingen pluggtid imorgon heller för då ska jag jobba, bläblä, inte för att det är så hemskt men jag är så jävla stressad. Jag hinner inte ha ett till extrajobb, plus plugg plus jobb plus hushåll (här ser ut som bombus nedslagus) plus annat som jag har glömt nu men som kommer göra sig isande påmint nån gång i framtiden. Usch!

Jag var hos mamma för miljöombyte, pluggandet blev outhärdligt omöjligt här hemma i röran med alla stimuli som uttog min uppmärksamhet (titta där, jag lär mig!). Käkade lunch där och försökte lönlöst att kämpa emot min lust att bläddra bland alla tidningar som låg utspridda över köksbordet. Tidningar! Jag skulle kunna prenumerera på hundra stycken minst, men jag hinner ju aldrig läsa. 

Tänk om jag inte hade något jobb eller några krav på mig utan kunde använda all min tid till att läsa. Gå en promenad, träffa nån vän, käka lite, och i övrigt läsa. Hela mitt hus skulle bestå av en massa bokhyllor, eller nej, bara ett stort rum skulle vara speciellt till för detta ändamål. Helt blanka väggar, inga prylar i hörnen, bara böcker, böcker, böcker.  Och en skön stol och en teautomat mot en vägg.

Ja, hej och hå.

Jag ville skriva ett inlägg där jag lovprisar de böcker jag läste som barn och som betydde något för mig. Men det har jag förstås inte tid med nu.  Någon gång kanske jag får tid.


Av Dean - 2 oktober 2008 10:12

Jag är rädd att jag måste försöka inse att det enda som kvarstår nu är fet med plugg. Inga ursäkter, inget blaj. Skolböckerna väntar. Tanke och Språk, Inlärning, Emotioner och Minne.

Jag har en massa gammalt groll kvar också, instuderingsfrågor och begrepp som jag hoppat över för att jag inte fick nån klarhet i det.

Psykologi, det är ju kul! Extra kul om man får nån belöning som, öh.... Spela piano. Rensa garderoben. Efter att ha tuggat sig igenom en hel sida med frågor då.

Sätt igång!

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards