Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Slöhetsnarkomanen

Av Dean - 24 oktober 2008 11:16

Jag har fått två fredagar på raken, för igår kändes massor av fredag fast det inte var det och idag är det fredag på riktigt. Fast idag kanske blir som en torsdag i gengäld, kan va så.

Ostjobbet gick bra, jag tänkte över min insats och kom fram till att jag nog inte är speciellt lämpad för jobbet egentligen men nu är jag ju där och så är det med den saken. Det var massor med ost. Verkligen. När jag gick och lade mig kunde jag bara tänka på ost. Blåmögelost. Kvibille Prästost. Bredbar vitlöksost. Wäshötakloster-ost (det ska uttalas så insåg jag efter ett tag). Ost ost ost ost. Ost obsessed.

Visste ni att Kvibille-Ost inte alls tillverkas i Kvibille? Typ i Kalmar eller nåt har jag för mig att det stod på förpackningen. Fett med falsk marknadsföring! Det var en snubbe som påpekade det, eller egentligen var det två, men en man stannade och pratade igenom saken med mig, lagen om urpsrungsmärkning hade tydligen tagits bort när vi gick med i EU. Han var arg och jag nickade och lyssnade och höll med (på riktigt alltså, inte bara av artighet).

Det här är bara början, sa han.

Eller slutet, tänkte jag.


Jag har förresten kommit på ännu ett perfekt drömjobb för mig men jag har glömt bort det nu. Tyvärr.


Jag borde ändra lite på mitt liv. Det vore praktiskt att införa något slags struktur, min erfarenhet av struktur i tillvaron är enbart positiv. Mindre stress, mindre tristess. Jag kanske kunde schemalägga mina dagar och lägga in många uppiggande te-pauser och promenader och annat skit. En halvtimmes snabb promenad om dagen ska man ju ha, säga det. Det borde finnas ett liknande mått på mänsklig kontakt. Även om jag förhåller mig skeptisk till telefoner så är det ju ett väldigt bra sätt att snabbt och enkelt tillgodogöra sig dagsbehovet av mäsnklig kontakt, om det görs på ett bra sätt.

Nästa vecka...

Då ska jag makeovra mitt liv. Gå upp tidigt och sysselsätta mig hela dagen. Jag ska bli en ny, effektiv, pigg, hälsosam och positiv människa.

Sätter man målen högt så kan man ju kanske nå halvvägs eller nåt.

Förutsätter ju att jag anstränger mig lite. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards