Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Livspysslet

Av Dean - 7 oktober 2008 11:03

Det känns lite som att jag fullständigt har förfallit och dekaderat mig, men idag har jag faktiskt letat upp alla viktiga papper jag kunde komma på, och ska lämna in tre lönelappar idag så att jag kan gå från 200 kr på kontot till lite mer. Dessutom har jag lånat om alla biblioteksböcker för säkerhets skull, utom den som redan är en dryg månad sen. Ehehehe! Låt oss nu inte räkna ut hur mycket böter den lyckats alstra under den tiden.

Men nu är jag ju iallafall uppe i minimumgränsen av vad man kan kräva av en vuxen människa. Jag har koll på viktiga papper. Om jag lägger manken till och sätter upp takkronan i vardagsrummet i eftermiddag så är jag ju på god väg att bli en självständig människa som nästan kan överleva i vuxenvärlden. Det känns bra.

Fattas bara att jag får till det med internetbanken och kan börja betala räkningar, vilket av okänd anledning inte går just nu. (Alltså, jag fattar att det inte går med de förkrympta summor jag för tillfället förfogar över, men det har inte gått tidigare heller.)

Det kanske vore relevant att ta sig in till stan och uträtta några ärenden innan torsdag. Nej men, så passande! Jag ska ju in på onsdag. Vilken lyckodag, eller dagar, eller vecka eller nåt.

Här går det frammåt minsann. Snart kan den icke-existerande livscoachen slänga sig i väggen, här ser ni en individ som nästan klarar av att leva!

 
 
emma

emma

7 oktober 2008 15:17

faan, du kommer alltid på så bra rubriker till dina texter! jag blir avundsjuk.
att sätta en rubrik är mitt största problem i skrivandet! ^^

http://emmabrunnfors.se

 
dean

dean

7 oktober 2008 21:33

det är mitt största problem också! texten bara rasslar ur fingrarna men sen sitter man med rubriken och bara ööööhhh.... hm, kanske... eh... nåt... äh!

http://tomatburgare.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards