Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

Omröstning

Av Dean - 31 oktober 2008 23:39

Hela arton personer har röstat på min fråga!

Och jag har ändå bara haft den uppe i en knapp månad.

Ja, jag är lite ironisk. Men iallafall, man får vara glad för det lilla. Och resultatet är ganska bra. Ingen (0%!) har röstat på att min blogg är kass och suger röv. En teori kan vara att det inte finns ett sådant alternativ att rösta på, men jag tror att det bara är en liten del av förklaringen.

Flest har iallafall tryckt på "Du verkar klok, vad synd att du mår dåligt ibland"-knappen. Danke. Vill man se det negativt så betyder ju inte det alternativet att bloggen är bra på något sätt, bara en ganska intetsägande komplimang och lite ömk. Vill man se det postivt, så... öh.

Jo, det kan ju vara så att folk faktiskt tycker att jag verkar klok, och dessutom vill få med att de tycker lite synd om mig.

Å andra sidan har hela 22.2 (aaaah, tre tvåor på raken!) fått för sig att de känner igen sig! Jag är mållös.

Vidare valde ca 16% the easy way out, med "Jag har inget svar på den frågan"-alternativet. Liknande det lite lustiga "Jag vägrar svara på den här frågan" med 5.6%

Tråkigt nog har 11.1 fått för sig att de är skyldiga att läsa. Det är ni inte! Okej, jag kanske verkar aggressiv ibland men man ska inte ta mig på för stort allvar. Härmed är ni fria att leva era liv hur ni vill utan att jag hemsöker er det minsta lilla (obs. kanske pyttelite).

Slutligen är det jämnt på 5.6 mellan "Den är så utflippad att det är underhållande", och lite snällare alternativet "Du är rolig - ibland".


Nu när jag har dokumenterat det här finns det väl ingen annan råd än att starta en ny Omröstning. Jag måste bara fundera vad den ska handla om. Den här gången ska jag ta nåt som inte är beroende av min blogg utan mer allmängiltiga ämnen såsom roliga naturfenomen, olika sorters skors utseenden eller udda former av kroppskontakt.



Ps. Jag ångrar att jag svor i min fråga. Det är fult. Förlåt. Jag ville nog bara spela tuff och imponera men jag inser nu att det är ett dåligt sätt att skaffa vänner. Det är bättre att bara vara sig själv och vara snäll mot varandra! Peace.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards