Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Bevis på psykisk ohälsa

Av Dean - 9 mars 2009 14:13

Idag är jag dålig.

Jag sover för länge, sen tar jag mig i kragen och bokar möte med min eventuella illustrationsarbetsgivare, imorgon kl 13.

Sen rensar jag inkorgen i hotmail och reducerar 8 sidor till 3 med inkomna mejl. Det är ju för all del en relativt klok syssla.

Sen glor jag förstrött på dokumentet där alla potentiella folkhögskolekurser står nedskrivna, och förstår inte riktigt vad jag förväntas göra med denna information. Måste ta itu med... Vad? Hur?

Det är tråkigt att vara pank. 

Jag hade kunnat gå och handla, baka nåt kanske. Förbereda kvällsmat. Jag kan nog baka ändå, sylt och mjöl och grejer finns hemma. Det är väl inte vad jag borde göra, men jag vet inte vad jag borde göra? Lägga om hela mitt liv och bli en helt ny människa antar jag. 


Förresten hittade jag ett mejl från 2004 från mamma. Först trodde jag det var relativt nytt, det stod något om att jag är en bra och klok människa som söker mycket och försöker förstå saker. Jag reagerade på att hon kallade mig sextonåring. Jisses. Jag har varit lika psykiskt instabil sen jag var typ fjorton antar jag. Skönt att få det bekräftat iallafall, det är inte något jag hittat på; det är på allvar. Jag har bevis!

Sen skulle jag vilja veta vilken störning jag lider av. Manodepressiv kanske? Det kan väl inte vara normalt att vara så bortkollrad som jag är. Isåfall döljer majoriteten av alla människor det väldigt väl.


Jag ångrar att jag bokade in nästa psyktid så sent. 31 mars. Tiden drygar sig. Men det är bättre att ha något att ta upp när man kommer dit än att komma tomhänt. Eller, tomhjärnad.

Fast tiden. Vill man att den ska gå finns det alltid nåt jobbigt som väntar som man vill skjuta på. Och döden, den kommer också närmare. Jaja, nu är jag dramatisk, men livet är så jävla litet egentligen. Man skulle vart religiös. Gud finns hos mig. Ingenting är meningslöst och ingenting är farligt.


Jag ska nog baka nåt. Och tröstäta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards