Alla inlägg den 26 april 2009

Av Dean - 26 april 2009 23:06

Mina symptom har försvunnit, i dubbel bemärkelse.

De jag skrivit ner på papper är gone away och går inte att hitta. Jag som lovat neuropsykologen att ta dem med imorgon. Ska leta lite till.

Men symptomen i mig, de är också på väg att blekna bort. Märkligt. Exempelvis så har jag blivit så pass social att jag ser mig som en människa i väl fungerande samspel med andra människor; med liknande tankar och känslor och erfarenheter; istället för en alien. 


Imorgon är det fullt upp! Det känns bra. Jag vet precis vad som händer. Först neuropsykologen, sen lunch och någon obestämd syssla (antingen skissa eller läsa eller nåt annat som måste göras) hemma hos mamma, sen övningsköra, och avslutningsvis fira febersjuka Patriks 23-årsdag.

Och så var det M. Plötsligt pratar man med sina vänner. Om saker. Saker som inte är hundar, tvättstugor eller ströjobb. Det är väl då man inte kan hålla kvar vid sitt utanförskap utan motvilligt tar några steg in i värmen. Okej, jag är som ni. Och ni är som jag. Ska vi leka?


Jag har allt viktigt i min väska nu. Kollegieblock, pennor, svart anteckningsbok, Fröken Julie, kamera, akvarellblock, skisser, almanacka, arbetsprover, en till anteckningsbok.

Jag kommer att få ryggskott, men jag vill ha den med mig överallt; som en snigel. Betryggande.

Av Dean - 26 april 2009 12:24

Man ska inte somna och vakna och somna om och vakna och sova lite till. Det är så förvirrande.

För om man istället sover djupt tills man vaknar, varpå man går upp, så drömmer man långa sammanhängande drömmar som man sedan kan berätta för alla som inte vill höra på.

Om man däremot somnar och vaknar och somnar och vaknar så drömmer man bara fragment utan någon förankring i någonting, vilket leder till att man inte säkert kan avgöra vad man drömt och vad som hänt på riktigt i vakenvärlden. Det är mycket förvirrande!

Av Dean - 26 april 2009 12:12

Åh! Detta måste såklart sägas!

Jag stämde en gitarr igår. På ren känsla. Utan någon ton att utgå ifrån.

Må så vara att den inte blev korrekt stämd, men det lät hur bra som helst.

Tio självkänslepoäng inkasserade. Det behövdes.

Av Dean - 26 april 2009 12:05

Livet är en plommonpaj.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards