Alla inlägg den 30 april 2009

Av Dean - 30 april 2009 19:28

Det här blir nåt slags premiär. Jag har inte funderat så mycket på att tipsa om skivor, men nu när jag stod i köket och lyssnade på Tracy Chapman så tänkte jag att det här borde ju egentligen alla lyssna på. Så bra är det.

Varför då?

Jo, för att Tracy Chapman sjunger som att hon är arg, på gränsen till att börja gråta, men hon har så mycket att få ur sig att hon sjunger ändå. Och för att hennes texter är så vettiga, djupa, vassa och känslosamma, och varje gång man lyssnar fastnar man för någon fras som verkligen betyder något. Hon är arg på apartheid och orättvisor, förundrad över livets svårigheter och fruktansvärt sårad i kärlek. Melodierna är avskalade, ibland lite mer uppåt men ändå med ett djupt budskap och en melankolisk underton.

Lyssna, lyssna, lyssna!


Av Dean - 30 april 2009 17:02

Det susar i mitt öra, precis så där som det låter när man har vatten i örat. Då och då, ett dovt prasslande när jag vrider på huvudet.

Och jag har haft det länge tror jag.

Jag tänkte att ni skulle få veta det.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards