Direktlänk till inlägg 19 april 2009

21

Av Dean - 19 april 2009 18:04

Jag fyller 21 imorgon. Grattis till mig. För första gången i mitt liv känner jag att jag kunde inte bry mig mindre. Inget är förberett och jag känner mer för att gömma mig än stå i centrum.

När jag dammar bokhyllan upptäcker jag en ny mental ålder; 40. Där kan man också vara ibland.


21 känns fortfarande som en gammal dammig sifferkombination, en decimal nästan, helt meningslös, men som ändå av nån jävla anledning har släpats fram ur arkivet för min skull. Dammet sticker i näsan.


Har fått en liten hang up på en gammal kompis. En gång i tiden brukade vi vara nyktra tillsammans på alla fester. Fjortisbittra över livet och med böcker som största hobby. Det är i utanförskapet man möts, inte sant? Hon har sagt att jag kan ringa när jag vill om det är något. Jag tänker att vi borde göra slag i saken och ta en fika. Det vore nog roligt att lära kännas.


Jag har skrivit en låt och på tisdag ska jag träffa min neuropsykolog igen. Varför är inte hon min psykolog? 

 
 
annie

annie

20 april 2009 15:04

vad är neuropsykolog? har du både en neuro och en vanlig? det var det värsta, poch sånt. grattis på födelsedagen igen. jag och tove hade värsta spex att skicka till dig alldeles samtidigt, märkte du det märkte ud det? ... vad är det för en gammal kompis?

http://soroart.blogg.se

 
Ingen bild

dean

20 april 2009 22:50

neuropsykologen är den som ska utreda om jag ska få en diagnos. min vanliga psykolog är kbt:are. blev du klokare på det?
ja jag läste det i smset :) tack så mycket. kram!

 
annie

annie

21 april 2009 23:39

hm. inte så mkt klokare. kanske om du förklarar vad kbt:are betyder.

vadå skrev tove det? :D eller... skrev jag det? :s hahah. eh. det minns jag inte isf. du svara inte iaf din skitunge!

http://vadaskavsar.blogspot.com

 
Ingen bild

dean

22 april 2009 09:35

kbt: kognitiv beteendeterapi. typ att man ändrar sitt tankesätt och tänker positivt osv.
ja nån skrev det men jag är inte säker på vem. menar du att jag ska svara på alla sms som gratulerar? hade kostar hundratusen för mig! så många var det som skrev. dessutom hade jag fullt upp på min stora dag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards