Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Dean - 28 januari 2009 15:47

Det är den här boken.

Som jag efterlyste i ett inlägg några snäpp längre ner. Jag hade ingen som helst förhoppning att någon skulle veta. Men jo. Någon visste.

Trollhare är dagens hjälte. Tusen tack. Nu är jag glad, nu ska jag läsa.

Av Dean - 28 januari 2009 12:37

Förlåt mig, så genant.

Svensklärare heter det ju.

Av Dean - 28 januari 2009 11:33

Jag har kommit på vad jag vill göra.

Fy bövelen för att söka jobb, jag planerar in det till sommaren - ömsom semester, ömsom hårt sökande.

Men så här: Jag vill jobba i en blomsteraffär. Först vill jag bli proffs på växter. Sen vill jag jobba i en blomsterbutik.

Jag har andra idéer också. Eller har jag det? Kanske inte.


Andra arbeten jag fått för mig att jag vill ha genom livet:


Konstnär

Blomflicka (tidig tanke - vet inte riktigt hur jag tänkte mig att jobbet skulle vara upplagt)

Butiksbiträde

Svenskalärare

Idrottslärare (!)

Kriminalvårdare

Politiker

Författare

Äldrevårdare

Psykolog

Städare

Dagisfröken, förlåt, förskolelärare

Restaurangägare

Servitris

Massör (fötter mest)

Skolkurator

Socionom

Stand up-komiker

Krönikör

Recensent

Serietecknare


etcetera. Några till har jag säkert haft på listan.

De som ännu är aktuella är väl butiksbiträde, författare, städare, eventuellt något socionomiskt men nja, krönikör, recensent och serietecknare.

Av Dean - 28 januari 2009 10:29

Nu tar jag mig rätten att gå in och skära och sprätta i detta nyfödda inlägg. Man kan ju inte va så jävla neggo. Och skriva så förvirrat.

Så, bättre:


Ibland har jag en vision om mig själv som medelålders.

Där går jag runt i min trädgård och klarar mig själv. Jag har en katt och en massa böcker, jag kan laga mat och snickra och sy och odla grönsaker. Jag behöver inte bli någonting, jag kan bara vara.


Jag är inte så rädd för att bli utstött som jag är rädd för att bli någon jag inte är.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards