Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Dean - 27 januari 2009 22:50

Baaah.

Jag behöver hjälp med en sak. Men vem skulle kunna hjälpa mig?

När jag var liten (jag var liten fram tills jag fyllde tretton ungefär) läste jag en bok om en liten nalle som blev kvarglömd i en sandlåda av barnen. Boken handlar sedan om hur nallen hittar en ny värld hos andra kvarglömda leksaker som bor i en stubbe i skogen. Jättefin historia.

På omslaget står nallen och några andra leksaker och tittar på stjärnhimlen.

Nej, jag trodde inte precis att någon skulle ha en aning om vad den heter eller vem som har skrivit/illustrerat den.

Men OM någon någonsin skulle kunna hjälpa mig så vore jag mycket tacksam. Jag vet inte hur man hittar en bok när man glömt både författare och titel.


Förresten, när jag ändå håller på och efterlyser.

Jag såg en animerad film en gång för jättelänge sen, tror det var lerfigurer eller något. En mörk dyster sak som i mina barnögon var riktikt otäck. Det jag minns är att månen var en levande figur, att någon elak person satt och fiskade och att det slutade med blod och död.

Någon som känner igen?

Haha, nej, det är ju hopplöst. Vad tror jag.

Men OM.

Hjälp mig då.

Av Dean - 27 januari 2009 21:49

Man måste unna sig saker ibland. Speciellt om man har fått pengar i julklapp av farmor, som sedan har förflyttats från olika byxfickor i några veckor.

Jag har unnat mig en brödlåda idag. En liten i svart plåt. Bredvid den (jag har placerat ut den på köksbänken och fyllt den med hembakt bröd, skorpor och knäckebröd med kanelsmak) står två små plåtaskar med te i. Plåt plåt. Fint.


Nu har jag fått blodad tand. Jag vill köpa en äggklocka i form av en groda, ett par skivor, en smårutig skjorta, ett par bra hörlurar till i-poden, ett gäng barnböcker och en ask fin choklad.


Patrik tycker att jag ska unna mig en egen dator. En sådan där liten sak som kallas Läp Topp. Jag har tjatat länge om en Läp Topp. För min kreativitet. Att ta med mig vart jag vill. Att ha allt mitt privata i. Att arbeta på, blogga genom och lyssna på musik i. Och så vidare.

Sen borde jag verkligen skaffa en cykel. Och så vill jag ha en våg (så jag kan kontrollera att jag inte blir ännu mindre än jag redan är), snapreflexer att ha runt benen eller armarna, en mixer att göra fruktdrinkar och glass i, ett antal dvd-filmer och en fotfil till mina alldeles förskäckliga hälar som jag inte sköter om.

Tyvärr är det nästan tre månader till min födelsedag. Men jag håller ut.

Av Dean - 27 januari 2009 13:08

Just nu är jag mycket nöjd och glad trots att klockan rusar i väg och jag har helbeiga kläder på mig idag (guldbeiga byxor och grönbeigt linne. Eller hur stavas det?).

- Recensionen är klar. Troligtvis den svåraste hittills men inte mördarsvår.

Här har jag suttit hela dagen, men arbetat har jag ju gjort.

Nus ak jag till stan och lämna artonhundratre böcker som inte (!) är försenade än, samt posta ett brev till min bästa kusin. 

Jag har tagit på mig en blå stickad tröja så nu är jag inte beige längre. Häromdagen rensade jag bland mina stickade tröjor. Tre kunde jag göra mig av med. Resten var antingen för omtyckta eller stickade av mamma. 

Av de som offrade sig var en av den jobbiga sorten som glider upp och visar magen för att den är för liten. En annan var en visserligen rätt trevlig gråsvartrandig, men jag har redan en gråsvartrandig (som mamma har stickat), och den tredje var mossgrön och rätt fin men fan, jag pallar inte ha så många tröjor.

På tal om tröjor.

Nu ska jag gå. Det känns lite dåligt. Jag har ingen glasklar plan. Men skulle jag stå mitt i gatan och inte veta vart jag ska ta vägen kan jag alltid ringa mamma. Eller gå hem igen.



Av Dean - 27 januari 2009 10:25

Fox in the snow, where do you go
To find something you can eat?
Cause the word out on the street is you are starving
Dont let yourself grow hungry now
Dont let yourself grow cold
Fox in the snow

Girl in the snow, where will you go
To find someone that will do?
To tell someone all the truth before it kills you
They listen to your crazy laugh
Before you hang a right
And disappear from sight
What do they know anyway?
You'll read it in a book
What do they know anyway?
You'll read it in a book tonight

Boy on the bike, what are you like
As you cycle round the town?
Youre going up, youre going down
Youre going nowhere
Its not as if they're paying you
Its not as if its fun
At least not anymore
When your legs are black and blue
Its time to take a break
When your legs are black and blue
Its time to take a holiday

Kid in the snow, way to go
It only happens once a year
It only happens once a lifetime
Make the most of it
Second just to being born
Second to dying to
What else could you do?

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards