Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Dean - 13 januari 2009 11:00

Vid närmare eftertanke ska jag skriva en årskrönika, som det heter. Bara en liten.

Jag har nämligen hittat den röda tråden.

2008 var Vampyrernas år.

Först har vi ett antal filmer som gick upp på bio; Twilight och Låt Den Rätte Komma In, och något till i samma veva som inte blev så känd vill jag minnas.

Vampyrfilmer alltså.

Sen blev Bob påhoppad av ett antal vampyrer som planerade att suga ut hans blod. Tråkiga typer.

Själv blev jag biten av pluggvampyren och fick blodad tand på att testa högskolan.


Sen kommer jag inte på så mycket mer för tillfället.

För att gå ifrån vampyrtemat kan jag iallafall nämna att det är snart ett år sen vi flyttade in i den tvåa vi bor i nu. Den är perfekt. Precis lagom stor. Fräsch och snygg. Mysigt inredd. Balkong, en trädgårdsplätt med några träd. Skitbra läge. Perfekt.

Förresten har vi blivit som vampyrerna. Ja, alltså, i förra lägenheten bodde vi över någon slags asiatisk familj som alltid hade persiennerna nere på dagarna. De verkade vara uppe och laga mat och lyssna på musik om nätterna. Typsikt vampyrdrag.

Nu är det dock vi som beter oss som vampyrer. Vi som brukade undra varför de aldrig drog upp sina perisenner, glömmer alltid själva att dra bort de tjocka gardinerna från sovrumsfönstrena. Eller tja, eftersom det är jag som är hemma om dagarna så är det väl mest jag som är vampyren. Men Bob kan väl inte ha undgått att bli biten under vår tid tillsammans.

Nåväl, vampyrernas år är över. Jag ska släppa in lite sol medan sol finnes.

Adjö så länge.

Av Dean - 13 januari 2009 10:34

Idag (som nu är igår) har jag på mig urtjusiga kläder som bara måste visas upp.

Tandborsten i en trendigt blekgrön nyans (obs, matchar handdukarna i bakgrunden!) kommer från apoteket.

Blåvitrandig, som jag kallar den, "seglartröja" har jag fått i julklapp av min pojkväns familj. Den kommer från Lindex. Tröjan alltså, familjen vet jag inte varifrån den kommer.

Varma och praktiska armmuddar med pärlor som glittrar på ett discoartat sätt är handgjorda och därmed dyra. Men man måste ju unna sig lite! Dem har jag för övrigt också fått i julklapp någon gång.

Gröngula pärlarmbandet har jag gjort själv.

Byxorna tycker jag inte alls om, de är i svart manchester, lågt skurna och får mig att känna mig liten och dum. Köpta på JC iallafall, på rea.

Slutligen den vinröda stickade tröjan, har jag fått av Annie när hon skulle göra sig av med kläder som hon i sin tur har fått av någon annan. Oumbärligt plagg denna årstid!


På bild nr 2 sitter jag på toa. Jag ville bara ha en närbild för att visa att den supersnygga frisyren - helt rätt! -  är klippt av min privatfrisör Karin Persson. Hon är bög; det är därför hon klipper så bra. Såklart, vad trodde du?

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards