Alla inlägg den 13 september 2009

Av Dean - 13 september 2009 15:13

Extrema påfrestningar angående att välja namn till min nya blogg har lett till att jag vrider mig i svettiga ångestdrömmar om bloggnamn på nätterna.

Säkerligen minst ett halvår har jag gnuggat geniknölarna för att klura ut det ultimata namnet, och igår eskalerade det då Patrik visade mig något (jag inte förstod) och förklarade saker för mig (som jag inte förstod) och de enda som återstod var att droppa ett lämpligt namn. Sedan dess har jag tänkt ännu mer. Och inte riktigt kommit på nåt.

Men inatt drömde jag alltså. Jag drömde att AnnaBäck och jag åkte tåg. Drömvärlden var liksom lite dystopisk, vi kunde inte prata fritt om vad som helst för alla i vagnen lyssnade och det stod vakter också, man fick helt enkelt inte säga vad som helst. I vilket fall så delade jag med mig av mina tankar om min nya blogg. Jag berättade för AnnaBäck att jag kommit på det ultimata namnet. Först hade jag tänkt Banankräm, men så ville jag liksom fynda till det lite, så jag bytte ut ett N till L. Banalkräm blev det då, och i och med att åäö inte funkar som adress skulle min blogg alltså gå att hitta på banalkram.se.

Jag vet inte, så här i vaket tillstånd, om jag är lika stolt över mitt fyndiga namn. Men kanske? Får tänka på det.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards