Alla inlägg den 7 september 2009

Av Dean - 7 september 2009 22:55

Tjena allihopa! Idag har jag läst Cosmopolitan som är en alldeles fruktansvärd tidning, speciellt när man haft ett trevligt och konstruktivt samtal om jämställdhet och könsroller precis innan. Jag är ändå ganska härdad tycker jag, men lite chockerad blev jag allt av den otroligt sterotypa inställningen i tidningen.

Nåväl, nog med smygreklam. Jag skulle ha gymmat idag, men vi sket i det eftersom tiden bara rusade iväg hela tiden och allt var så stressigt och de tog inte kort dit vi gick. Men någon annan dag skall det bli av. 

Lollo hjälpte mig att sammanställa en lista över varför det är bra att träna. Vi kan ju säga att jag inspirerats av Cosmopolitan nu när jag lägger upp din kompletta guide till varför du bör pallra dig ur soffan och börja bygga lite muskler (eh, kanske bör nämna att tjejer helst skall vara svaga och sköra, och bara träna för att bli smala, men det kanske ni redan visste).


Anledningar att börja träna:
1. Hålla sig frisk. Du vill inte åka rullstol och ha astma och blodproppar när du är femtio väl!
2. Bli pigg och energisk, samtidigt som du kan somna gott och lätt på kvällen.
3. Öka din koncentrationsförmåga, och ditt minne också vill jag minnas.
4. Framförallt - viktigaste punkten - bli snygg. Du vill bli snygg.
5. Få utlopp för dina aggressioner och frustrationer. Det måste vara det bästa sättet. Freud skulle ha gillat. Nej det skulle han inte förresten för då skulle du inte vara i lika stort behov av hans terapi.
6. Bli stark. Det är också skitviktigt! Du vill kunna lyfta en elefant och säga "äh, det var väl inget". Det vill du!
7. Förebygga skador. Lollo säger att knäna håller bättre om de är bra och starka. Låter logiskt.
8. Må bra efteråt. Jag tyckte det var en flummig punkt först, men Lollo säger att hon blir glad och glad på alla sätt; känner sig snygg, stark, frisk, pigg och sånt, efter att ha tränat. Då låter det inte så flummigt längre.
9. Få träningsvärk. Träningsvärk är fantastisk smärta - jag och Annie har diskuterat saken och två kloka huvuden är lika med en sanning. Smärta är lika med skönt, i vissa fall.
10. Kunna slåss. Detta är också en jätteviktig punkt. Du vet aldrig när du blir överfallen i en park eller måste rädda en underskön jungman eller kanske vill starta en fight club eller blir erbjuden ett välbetalt jobb som boxare. Eller hur!

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards