Alla inlägg den 15 september 2008

Av Dean - 15 september 2008 14:01

Idag när jag kollade igenom reklamen lärde jag mig något nytt.

Det är ingenting jag någonsin har tänkt på förut, men nu när jag vet så känns det så självklart. Javisst!

Sånt går man ju inte runt och tänker på precis, men faktum är att det finns stora skillnader mellan flickfötter och pojkfötter.

Jag vet inte riktigt vari skillnaden ligger, men något är det, för det här är ju information som lagts i min brevlåda för att jag har rätt att få veta sanningen.

Dagens lärdom alltså; pojkars fötter är definitivt inte som flickors fötter, och vice versa.

Jag menar, det måste väl finnas en vettig anledning till att man delar upp strumpor i flick-strumpor och pojk-strumpor. Hade flickors och pojkars fötter sett likadana ut hade man ju inte behövt göra det, väl?

Jag förstår väl inte riktigt varför de dessutom har olika färger och mönster beroende på vilken sorts fot man har (flickfot/pojkfot), men det finns säkert en logisk förklaring till det också.

Det måste ju finnas en logisk förklaring! Eller?

Av Dean - 15 september 2008 12:38

Idag hittade jag den här.

Hur skulle jag kunna motstå denna smakrika vitaminbomb, denna skära kärleksdryck, denna glädjens fruktkompott?

Jag antar att den mest innehåller mosad havre och en del socker, men iallafall. Och rabatt var det, ser jag en skylt där det står "2 för" något pris så försvinner det lilla sinne för matematik som jag har.

Egentligen skulle jag köpa spenat. Spenat till lunch, det är standard. Självklart glömde jag det. Hade hela tiden en känsla av att det var något mer jag skulle ha, men jag insåg inte vad föränn jag stod utanför Maxis snurrdörrar med påsen i handen.


På tal om mat.

Det är väldigt många som frågar mig om jag får äta nåt specialbröd som vegan. För det är ju mjölk i bröd, liksom.

Jättekonstigt.

Det är inte alls mjölk i bröd, en klar majoritet av alla bröd i handeln innehåller INTE mjölk. Är det fett så står det nästan alltid att det är vegetabiliskt fett.

Andra konstiga saker är när folk frågar om jag äter mjöl.

Nej, jag äter inte mjöl med ett k på slutet, om det kommer från en ko eller get eller annat djur.

Och jag äter inte benmjöl.

Men annars äter jag mjöl ja!

Nu kommer jag inte på något mer som är konstigt.

Och så måste jag käka, sen måste jag träffa studievägledaren och fixa så att jag får byta till halvfartskursen, sen vill jag hämta ut en tröja som jag bokat på emmaus (som ligger typ hundra mil härifrån).

Hej så länge.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards