Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Dean - 27 oktober 2009 13:08

Det har hittills gått ganska bra. Idag alltså. Jag har dammsugit alla rum. Läst en del (sådant som skall läsas) och betalat räkningen (med lite telefonhjälp från Patrik).

Det är schemaläggning som är välsignelsen. Och så bra man mår. När det gällermig finns det en väldigt enkel naturlag att tänka på:

Om jag inte MÅSTE göra något - då gör jag inte ett skit. Måste jag inte somna i vettig tid, kan jag lika gärna sitta uppe. Måste jag inte vakna på morgonen för att passa en viss tid, då kan jag sova i evigheter. Måste jag inte göra allt det där som jag vet att jag måste göra, då kan jag lika gärna göra nåt helt annat. Måste jag inte klä på mig kan jag ha morgonrock.

Det gäller bara att bestämma sig. Nej, usch, så hemskt det lät. Men iallafall, för mig gäller det att redan från början hålla mig i kragen och följa schemat.

Skrev schema igårkväll. Har säkert gjort hälften. Eller, nej, men det "viktigaste". Nu ska jag klä på mig byxor också och gå till banken.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards