Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Dean - 7 oktober 2009 00:22

En liten snabb rapport om min senaste omröstning bara.

Jag har haft den rätt länge (sen i maj!), och fått in 49 röster.  Nu tänker jag lägga ner den, eftersom jag har kommit på något nytt att låta folk rösta om. Tills den alldeles nya, fräscha bloggen finns tillgänglig.

Det är väldigt märkligt, tycker jag, att inte en enda person hade röstat på Ekologi som sitt intresse bland alternativen. Först när jag nämnde detta faktum för Annie hamnade en röst på Ekologi, och då var det förstås Annie som låg bakom.

Psykologi var det, kanske inte så överraskande, många som valde som sitt stora intresse. Filosofi och Kultur delar nu andraplats, och efter dem har vi Politik. Låter ganska bra tycker jag. Anatomi ligger i slutet, snäppet efter kommer Botanik, och sist av allt har vi alltså den tidigare nämnda Ekologin.

Är det inte märkligt! Jag trodde att ekologi var ett hett ämne i dessa tider. Jag trodde att många fascinerades av naturens system och kausalitet. Jag trodde att i och med nördarnas revanch samt klimathotets stora aktualitet var grönt det nya svarta i dessa dagar.

Men så fel jag hade. Denna oförnekligen oerhört vetenskapliga statistikundersökning visar motsatsen! Vad skall man säga? Ja, vad säger ni? Är människans sjuka, dåraktiga handlingar och kognitionsmönster mer fängslande än den konkreta yet mystiska och undersköna naturens uppbyggnad?

Herre min je.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards