Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Dean - 13 februari 2009 12:24

Jag har affie (arbetsförmedlingen, eller arbetsförnedringen också kallat, samt ams - trams) som länk på min sida. Undrar hur många som tänkt "aha, en kompis till denna blogg, som eventuellt har något intressant att säga" och klickat för att sedan kasta sig ner och gömma sig under stolen med hjärtat i halsgropen - vilket bakhåll!

Förra veckan var jag inne en sväng. Jag håller fast vid min "anekdotiska evidens" (har precis fått begreppet förklarat för mig) att tio av tio jobb går genom kontakter, men för syns skull ska man ju söka ett och annat jobb som man omöjligt kan få. 

Men vet ni vet ni vet ni *skutt skutt skutt* jag har ett jobb på G. Jag tänker inte säga något för jag är nojjig och tror att man får sparken och böter och allt möjligt om man skriver om sitt jobb på bloggen. Men jag ska hjälpa någon. Det ska bli kul och jag är inte rädd och feg, bara socialt kompetent och begåvad på att skriva och åka tåg.

Av Dean - 13 februari 2009 12:11

Den här bilden är inte elak va? Är den?

Jag tycker iallafall att den är träffande.

Av Dean - 13 februari 2009 11:51

Jag är en kass fotograf (hänvisar som vanligt till min blasé inställning pga att två viktiga personer i mitt liv är fullkomliga fotonördar) men bilden här skall föreställa en rödbeta med bulgursallad.


Jag ska nu, i min stora välvilja och medmänsklighet, låta er alla ta del av receptet till denna gudabenådade maträtt!


Så här funkar det:


Köp en påse rödbetor, borsta dem (inte skala) och koka dem i en stor kastrull. Kokningen kan ta mellan en halvtimme och en timme, känn efter med en sticka när de börjar mjukna. 

Bulguren kan man börja med i slutet eftersom den går mycket fortare. Koka bulgur enligt anvisningarna på paketet, häll i lite italienska örter (finns i små paket i frysdisken, eller krydda själv). För en saftigare smak ringlar man ner lite olivolja och avslutar med en skvätt citronsaft. 

Hacka babyspenat i halvstora bitar och blanda ner, rör ihop bulguren.

Servera rödbetorna tillsammans med bulgurröran, smör och salt. Glöm inte att ha ett fat till hands att lägga skalet på (rödbetan skalas nu för hand innan den ätes upp). 

Och skulle din urin vara svagt rödfärgad efteråt har du inte fått en sjukdom - kom ihåg det.


Rätten kan med fördel kompletteras med andra småsaker!

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards