Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Melodramfestivalen

Av Dean - 28 februari 2009 20:42

Jag vet att jag inte har nämnt något om Schlagerfestivalen förut, men ikväll har jag både tid och lust att babbla av mig lite. Framförallt nu när jag precis har drabbats av "Esta noche tu y yo! Sexy Girl!"

Hjälp!

Hittills, i alla deltävlingar som varit, håller jag mest på BWO (rymdtema liksom, och bandet är så unikt och utflippat att det alltid är lite kul att se på) och I got you (trummistjejen!).

Deltävling nummer två missade jag och upptäckte sedan till min förskräckelse att det inte fanns någonstans att se (nya regler?) - illa! Jag har alltså inte överhuvudtaget hört de låtarna.

Mina hatobjekt är Molly Sandén (jag är allergisk mot romantiseringar, och den här brådmogna lilltjejen sprutarhänsynslöst ner hela mig med kliande klyschparfym) och Rick-nånting "Du vinner över mig" (inget ont om gubbar, men hans låt är nog det mest intetsägande jag någonsin hört, på allvar).


Idag då.


På tal om hat så hatar jag Agnes och har alltid gjort. Jag har mycket hat i mig, även om jag oftast försöker hålla det inom mig. Jag tror att det är delvis för att hon påminner mig om Beyonce som jag hatar ännu mer, kan dock inte förklara varför.

Hennes byxor är asfula och låten kommer antagligen vinna idag, eftersom Agnes är en stor popstjärna som fått tillåtelse att dra discomusikens namn i smutsen med sina entoniga dängor.


Jag hade fått för mig att Star Pilots var något att ha men jag hade fel. Jag vet att melodifestivalen är helt fel forum att klaga över töntighet, enformighet och opersonlighet, men ändå. Hur tänkte killarna?

Ful dans, fula kläder, konstig musikblandning och en refräng som gick likadant hela tiden och var helt innehållslös. Vem ska rösta på det här? Hej då.


Susanne då. Ballader är alltid lite djärvt och ganska chanslöst. Men låten är helt okej. Känns lite som en religiös tant, speciellt med tanke på prästkappeklädseln.


Killing me tenderly. Hjälp igen. Jag kunde inte låta bli att tänka Red Light District och lite lesbisk show. Men låten var lite svängig. Inte jätterolig dock, norskan hade för långa ögonfransar också (eller om det var den andra). Gnäll gnäll.


Jag brydde mig inte om att kolla på Thorleifs, men låten verkade iallafall småsvängig. Dansband will be dansband liksom. Fast texterna verkar bli mer och mer utflippade, dock inte denna trots svengelskan.


Jag gillade Sarahs rymdbakgrund! Smakfullt och spännande och snygg klänning också. Jag minns tyvärr inte låten men jag tror att den var sådär. Hon har bra röst iallafall. Jag ångrar mig - den var bra.


Sen kom kvällens pinsammaste, tu y yo eller vad den skulle heta. Jag betackar mig. Har svårt att ta in att någon överhuvudtaget kan ha röstat på den här låten utan att vara ironisk. Texten! - kräks. Skämsdåligt!


Jag har en känsla av att folk kommer dissa operadrottningen, men inte jag. Jag älskar opera. Och okej, showen var inte jättevacker, men pampig - ja.  Känns lite som eventuellt internationella juryns val också.

Aha, Fredde har skrivit texten, han har ju själv sjungit dunkadunkaopera som jag skäms lite över att jag gillar.


Nu - i denna stund - ska operadivan och Sarah slåss mot varandra.

 
 
annie

annie

28 februari 2009 23:45

hej
jag såg nyss jag måste kommentera lite
först om agnes. agnes är ju jättebra. eller alltså hon sjunger så bra. när det bryter sig lite och åh. jag tycker hon är hemskt söt. jag tycker bra fint att det börjar som en ballad helt kort och sen ba ballar ur och man inte lyssnar på texten för det är som nytt hela tiden. roligt ^^


jag tycker susanne var läskig kristen tant. som såg ut som en politiker som försökt klä sig lite spexigt till nobelmiddagen, sa nån jag kollade med. fruktansvärt tråkig låt också och ah.

de där två tjejerna var verkligen fruktansvärt dåliga. dåliga röster ihop aspinsam show och kass låt. thorleis var söta och lät som dom gör.

sarahs låt sjukt tråkig

och ja operalåten bra :D läskig och pampig och cool. jag kommer nog inte gilla att lyssna på den. men att höra den med show var bra haha hon såg scary ut så det liksom passade haha. annars gillar jag inte såndär typ trummor och opera. men där. funka topp ^^

nu har jag kommenterat färdigt. pusshej.

http://vadaskavsar.blogspot.com

 
Ingen bild

dean

1 mars 2009 15:52

tack för din åsikt :) vad hejar du på av alla som varit då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards