Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Dean - 12 augusti 2008 15:49

Från det ena till det andra.

Jag börjar tvivla på att det blir någon klippning av. Hårklippning alltså.

Att gå till en frisör är ständigt samma gissel.

För det första vet jag aldrig vad jag vill ha, för det andra blir det aldrig speciellt bra, för det tredje (och det största argumentet!) kostar det skjortan.
Trehundra spänn för att få bort lite överflödigt hår från huvudet, nein danke.

Jag fixar det hellre själv, och blir lite ful och originell på köpet.

Hur som helst, om jag nu inte ska klippa mig får jag ju helt enkelt finna mig tillrätta med detta långa lufs, på ett eller annat sätt.  Jag tycker nog att det ser ut som skit nu, men när jag ändå håller på kan jag ju likagärna låta det bli långt och se vad den långhåriga världen har att erbjuda.

Förvisso är jag fortfarande förälskad i allt vad kort hår heter (inte snagg dock), men nu när jag är på väg att bli vuxen och tråkig är ju långhåret värt ett försök.

Försöker leta runt på google efter inspiration. Det är inte helt lätt. 

De flesta långa hår är dessutom mycket längre än mitt hunnit bli än. Och jag vill ju helst ha något för att göra hårtillvaron dräglig just nu.


Fast egentligen... Egentligen vill jag nju inte ha långt hår. Fortfarande. Trots allt. Trots att det är bökigt och svårt och kostar massa pengar och så vidare så vill jag helst av allt bara vara snygg. Och korthårig. Även om det inte är den frisyr som passar mig bäst. I mitt huvud blir jag snygg i kort hår iallafall.

Men nu är det ju långt, och tänker jag inte låta en piffig frisör eller en slarvig kompis göra en ur askan i elden-frisyr åt mig så får jag leva med detta och vara nöjd och glad.

Fortsätter söka inspiration... 


Av Dean - 12 augusti 2008 13:54

Det är inte meningen att jag ska gå till BUP. Idag ringde jag, på telefontid, två gånger, och möttes av en massa pip och surr som när man skulle logga in på internet för länge länge sen när det inte fanns bredband.

Jag får väl försöka reda ut mina problem själv då.

Tankens kraft skall inte underskattas!

För det första skulle jag kunna sluta tänka på mig själv som ett freak. Jag skulle kunna vakna varje morgon och tänka att jag är normal.

För det andra skulle jag kunna tänka på att gå rak i ryggen och inte bita mig i läppen hela tiden. Att aldrig vara nervös när jag är ute bland folk. 

För det tredje skulle jag kunna slå sönder alla speglar och aldrig rikta blicken nedåt. Aldrig tänka alls på hur jag ser ut.

Vad mer?

Jag skulle kunna skriva mycket mer på min bok, så att jag dels får ut mina... frustrationer? Och dels få mindre tid åt mitt ego, mindre tid att tänka på ensamhet, utanförskap och en massa annat trams som jag hittat på själv som inte alls finns i mitt liv egentligen.

Sen skulle jag verkligen behöva göra något åt min tendens att skämmas över allt jag är och gör. Skärpning!

Fem minuters pepptalk i spegeln varje morgon kanske skulle få mig på andra tankar.


Annars har jag en effektiv och bra idé på lösning på alla mina problem. Någon av kökskvinarna skulle nog kunna fungera. Nej, inte som du tror nu, det är något mycket bättre.

Om man skär ett ganska litet jack uppe i pannan, kanske man kan nå in till hjärnsystemet, och vet man bara hur man gör kan man säkert skära av en del nervtrådar och skit, så behöver man aldrig mer plågas av tunga tankar och besvärligt beteende.


Skämtåsido. Lobotomering används inte längre, det är sjuk och extremt tragisk och dålig metod att bota psykpatienter från ångest. 


Problemet är att jag är lite trött på att aldrig ta mig själv på allvar. 

Jag vill höra att det jag känner och tänker inte kan viftas bort om man bara vill. Att det är på riktigt. Att jag är på riktigt.

Av Dean - 12 augusti 2008 13:41

Hittade en protestlista mot samkönade äktenskap på nätet. Tänk vad smarta och roliga saker vissa människor har att säga!

Den här till exempel:


”Årtusenden av visdom, religioners lärdomar och modern forskning visar att äktenskapet mellan man och kvinna bäst tillgodoser barns och vuxnas grundläggande behov.”

- Oj, det var stora ord. När man hittar på och plockar fakta ur luften kan man ju alltid få det att låta vackert och vist.


”Utan familjemodellen med man och kvinna som i äktenskap föder och fostrar barn, kommer samhället att rasa samman och dö.”

- Än en gång stora ord! Hoppas bara att riktigt många homosar skaffar barn nu så vi skyndar på denna vedervärdiga civilisations undergång!


”Jag tycker att homosexulltbetende är inte värdigt vår svenska natur.”
- Nej, verkligen inte, låt oss utvisa alla djur i Sverige som uppvisar ett homosexuellt beteende! Sånt vill vi inte se i våra öppna landskap.


”No Gay marrige...vi e skapade i men o kvinnor...inte men o men elr kvinnor o kvinner....”

- Oj, betyder detta att vi skapas två och två liksom? Tänk alla som föder två söner eller två döttrar, vad onaturliga och snuskiga de måste vara.


"Varför ska en liten grupp homosexuella i riksdagen styra vad folket ska tycka."

- Ja, gud, det har jag undrat länge! Den här jävla homomaffian tar ju över världen snart! Och sen kommer de och gnäller över lite våld och förtryck, när det i själva verket är de som har makten. Konspirationsteorier äger!


"Arnold Schwarzenegger: "Marriage is something that should be between a man and a woman.”

- Helt jävla underbart. Jag kom inte på nåt smart själv, så jag citerar min manliga förebild Arnold Schwarzenegger!


Jag tror att loppet är ganska kört för de här stackars äktenskapspervona. Det kommer snart att vara möjligt för samkönade par att lova evig trohet och en massa annat trams i kyrkan också.

Och nej, det kommer inte att leda till att giftermål med djur eller spädbarn tillåts veckan därpå.

Om man nu inte har något emot homosexuella, så kan jag inte för mitt liv begripa varför det är så jävla viktigt att bara man+kvinna får gifta sig.

Varför inte bara erkänna att man har något emot samkönade par istället, vi vet ju att det är så det ligger till.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards