Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Dean - 1 augusti 2008 15:22

Jag ska spontanskriva en lista med nyårslöften!

(Det nya året börjar idag, enligt Meteroansk Mytologi)


Jag vill börja träna.

Eftersom det är en utopi som aldrig i livet kommer att hända överväger jag att köpa ett gymkort, för det kostar kosing och då känner man ju sig tvungen att gå för att få valuta för sina bortkastade slantar.


Jag vill skriva mer.

Det finns nog billiga datorer att få tag på så om jag bara får tummen ur röven (är det någon som har lagt märke till att det är mitt favorituttryck?) kan jag skaffa en vilken som helst, spelar ju inte mig nån roll, jag ska bara kunna skriva på den.


Jag kommer inte på några fler.

Jo, kanske att  skaffa en pärm och bli bättre på att hålla reda på viktiga (läs: TRÅKIGA!) papper.

Och så vill jag se fler bra filmer och färre dåliga. Dvs mer medvetet titande och mindre slentrianmässigt "hm, det går en halvkass film på tv ikväll, ska vi slösa bort vår tid på den?".

Sista grejen då: Jag borde bli bättre på att höra av mig till folk. Jag är verkligen undermåligt dålig på det. Det säger alla.


Gott nytt år people and dogs! 

Av Dean - 1 augusti 2008 10:31

Vilken dag!

Första augusti, nu är det jävlar i mig på väg att nå vägs ände. Sommaren alltså. Så fort det går, jag underar när man passerade den där barndomsgränsen mellan att tiden går långsamt, och att tiden går fort som alla vuxna säger att den gör. Jag minns iallafall när jag lärde mig hur lång en timme är. Den var mycket lång. Jag väntade på att pappa skulle och komma hämta mig hos farmor. 

Nåväl, det var inte barndomsminnen som skulle avhandlas här och nu.


Jag vaknade till nån gång efter sju och vred mig i tankar om miljöfesten på rotundan, allt jag måste göra. Det är nästa helg! HerreGösta.

Sen steg jag upp lite efter åtta och drog på mig kåtbyxor och tröja och keps för jag såg ut som skit i håret som vanligt (måste hitta nån som kan klippa mig gratis), och gick och handlade på Maxi. Storhandlade. Grönsaker och frukt och pasta och quinoa och grejer. Sånt som behövs.

Det var härligt väder och världen och livet låg framför mig.

Sen hör det ju bara till att man hamnar här framför datorn och inte får nåt gjort ett tag. Efter en fika med mamma ska jag iallafall sätta igång på riktigt!

Jag har en lista:
handla (check)

duscha (äh)

mejla inbjudan till miljöfesten till alla jag känner

dammsuga och röja

planera miljödagen

skriva klart recensionen

skriva på min egen bok

eventuellt rita om jag får tid

ringa kajsa angående vår resa till avesta krylbo

höra med evelina om vi ska ta vår pommes på stranden-dag snart


Ja, luncha också förstås.

Nu minns jag inte alls vad jag tänkte när jag började skriva här. Tänkte jag bara rabbla upp mina planer för dagen? Det var ju inte så jävla intressant.

Nåväl, jag tänker ge mig av nu. Så fort jag bara dränkt mig i deodorant. Vad det nu skall tjäna till i den här ökenhettan.

Det ska bli regn på söndag. Blir det inte det får jag väl göra en regndans.

Hej så länge!

http://www.youtube.com/watch?v=QL_5LF9Ph9U

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards