Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Dean - 4 augusti 2008 16:45

Vilken toppendag!

För det första var jobbet inställt pga dåligt väder. Ja, nu känner jag mig lite hemsk, och jag hade inte haft nåt emot att jobba ikväll, Bobban ska inte ens vara hemma, men ändå, ledigt är aldrig fel!

Vet inte om vi kommer öppna senare? Det är ju uppehåll nu iallafall. Nåväl, jag vill inte vara den som tar initiativet... Inte än iallafall.

Jag fick lite extra tid att cykla runt och affischera inför miljödagen på lördag (KOM KOM KOM!! Världens tråkigaste info här, men ändå: http://www.rotundan.com/?m=20080809&cat=10.)

Jag fick napp på Brooktorpskaféet (love!), turistbyrån, biblioteket och röda korset. Dock hoppade jag över högskolan eftersom jag inte kom in för alla jävla grävskopor.

Snäll och trevlig tjej i åhlénscaféet förklarade att pissåhléns och kukhemköp tjurigt sagt ifrån (hon sa det dock med andra ord) att det inte får sitta affischer på fönsterrutan (ta er i arslet!).


Efter att ha cyklat upp på Rotundans kulle och insett att stället var stängt och bommat, funderade jag på att unna mig en ensamfika; det var nämligen en alldeles utsökt dag för ensamfika.

Men då skulle jag ju behöva något att roa mig med i min ensamhet, en bok till exempel. Så jag återvände till bibblan.

Där hittade jag en bok som jag tänkt läsa i hundra år, och dessutom fanns den nu översatt till svenska (det var den inte när jag läste om den för några år sen tror jag)!

Jag blev så glad, så glad. Desvärre har jag fortfarande inte stoppat tillbaka alla kort i plånboken, så lånekortet låg i tryggt förvar på okänd plats i hemmet. Lyckligtvis fick jag låna ändå med leg.

Hade samlat på mig några serieböcker också.

Joakim Lindengren (Ett anstötligt liv) och Christopher Isherwood (En enda man) blev mina bästa napp.


Sen tog jag inte en fika utan en sväng på skivlagret, och även där fyndade jag förstås. Hittade del tre av Tusenbröder (serien alltså, och inte den förkortade filmen), och eftersom det var tre betala för två måste jag ju hitta två till! Det var svårt, men det gick. Jag valde Kvarteret Skatan och sen var jag på väg att ge upp för resten var mest skit, men så hittade jag Stand By Me! Ännu en letat-i-hundra-år-pryl som bara plötsligt låg där och väntade på mig.

Filmen minns jag knappt vad den handlade om, jag minns bara att den var väldigt bra. En liknande rulle är Mean Creek.


Sen cyklade jag hem. Och då hittade jag ett till bra ställe att sätta upp en affisch för miljöfesten, ute i picassoparken. Det satt redan flera lappar på skylten, så jag hoppas att det iallafall var någorlunda lagligt.


Så bra har denna dagen varit. Jo, en sak till. Eller egentligen inte, men ändå.

Jag kom ihåg att cykla inom hälsokosten och köpa jordnötssmör. Och det var en söt tjej som cyklade framför mig, hon skulle också dit!

Det var roligt.

Nu är jag hemma.


Och jag ska logga in på facebook och se om jag har några kontakter som jag kan bomba med miljöevenemangs-inbjudningar.

Sen ska jag röja och ha skoj.

Hej då!


Ps. Enligt nån sida skall detta vara ett citat av ovan nämnda C. I.:

"Life is not so bad if you have plenty of luck, a good physique and not too much imagination."
Av Dean - 4 augusti 2008 10:14

Jag bjuder på en polisongbild!

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards