Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Dean - 8 augusti 2008 10:33

Men fuck Hallandsposten! Hittar inte min Hallå där-ruta på nätet så tyvärr, gott folk, jag kan inte länka till den.

Borde väl inte svära över tidningen, den är ju ändå min arbetsgivare ibland.

Idag börjar jag två och fram tills dess hade jag tänkt fylla huvudet med smarta formuleringar och kloka ord om klimahotet och mijlöproblemen så att jag har nåt hum om vad jag ska säga imorgon på miljödagen.

Lovar jag för mycket nu? Hoppas inte det.

Igår var jag på ickefilmkväll hemma hos Saga och gjorde det vanliga misstaget när jag skulle cykla hem, att jag kom den vägen att jag måste cykla över kyrkogården. Hjärtat korvade ihop sig av rädsla och vecklade inte ut sig ordentligt föränn jag var halvvägs hemma.

Ganska fånigt egentligen, det är ju inte de döda man skall frukta utan de levande.


Jag sitter och lyssnar på Ifyoutoleratethisyourchildrenwillbenext. På Jotob såklart.

Trött och lite mosig i ögonen. Kom hem halv två igår och Patrik sov men jag fick en kram ändå.

På måndag är det en ny vecka, närmare bestämt vecka 33. Då ska jag kasta mig över telefonen och ringa BUP. Fram tills dess roar jag mig med att skriva en lista på saker jag ska prata om. Jag har fått ihop åtta punkter nu. En av punkterna heter "problem att prata". Men det handlar inte om min tendens att börja staka mig och kasta om bokstäver ibland när jag (enligt mig själv) har något viktigt eller bra att säga. Mer om hur förlamad jag blir i både huvudet och tungan om någon verkligen vill veta vad jag tänker och hur jag mår.

Jag är så trött på mig själv och vill bara bli av med alla problem som ligger mig till last så att jag kan bli en hel och riktig människa.

Jag tänker för mycket.


Det var en evighet sen jag skrev. Igår efter jobbet hade jag uppe dokumentet, men längre än så kom jag inte.

Det är irriterande. Skärpning. Säger jag för miljonte gången, och vad hjälper det? Jag vet inte hur många år jag har tänkt börja motionera till exempel. Att det ska vara så bedrövligt svårt att leva med sig själv, jag är en fet käpp i hjulet. Lat och förändringsskygg.


Helst vill jag gå ut nu. Det skulle göra mig gott. Ut ut ut!

Jag kan ju komma tilbaka senare och arbeta.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards