Direktlänk till inlägg 1 augusti 2008

Fria fredag!

Av Dean - 1 augusti 2008 10:31

Vilken dag!

Första augusti, nu är det jävlar i mig på väg att nå vägs ände. Sommaren alltså. Så fort det går, jag underar när man passerade den där barndomsgränsen mellan att tiden går långsamt, och att tiden går fort som alla vuxna säger att den gör. Jag minns iallafall när jag lärde mig hur lång en timme är. Den var mycket lång. Jag väntade på att pappa skulle och komma hämta mig hos farmor. 

Nåväl, det var inte barndomsminnen som skulle avhandlas här och nu.


Jag vaknade till nån gång efter sju och vred mig i tankar om miljöfesten på rotundan, allt jag måste göra. Det är nästa helg! HerreGösta.

Sen steg jag upp lite efter åtta och drog på mig kåtbyxor och tröja och keps för jag såg ut som skit i håret som vanligt (måste hitta nån som kan klippa mig gratis), och gick och handlade på Maxi. Storhandlade. Grönsaker och frukt och pasta och quinoa och grejer. Sånt som behövs.

Det var härligt väder och världen och livet låg framför mig.

Sen hör det ju bara till att man hamnar här framför datorn och inte får nåt gjort ett tag. Efter en fika med mamma ska jag iallafall sätta igång på riktigt!

Jag har en lista:
handla (check)

duscha (äh)

mejla inbjudan till miljöfesten till alla jag känner

dammsuga och röja

planera miljödagen

skriva klart recensionen

skriva på min egen bok

eventuellt rita om jag får tid

ringa kajsa angående vår resa till avesta krylbo

höra med evelina om vi ska ta vår pommes på stranden-dag snart


Ja, luncha också förstås.

Nu minns jag inte alls vad jag tänkte när jag började skriva här. Tänkte jag bara rabbla upp mina planer för dagen? Det var ju inte så jävla intressant.

Nåväl, jag tänker ge mig av nu. Så fort jag bara dränkt mig i deodorant. Vad det nu skall tjäna till i den här ökenhettan.

Det ska bli regn på söndag. Blir det inte det får jag väl göra en regndans.

Hej så länge!

http://www.youtube.com/watch?v=QL_5LF9Ph9U  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards