Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Hemma hos mig

Av Dean - 22 augusti 2008 14:37

OTROLIGT att klockan redan är tre. Jag har liksom inte gjort nånting. Måste ha vaknat extremly sent idag, kan det vara så? För ovanlighetens skull tittade jag inte på klockan så jag har ingen aning. Sen satt jag och läste tidningen länge för det låg både en HP, en Entre (jag är med!) och en Göteborgstidning (som jag visserligen hoppade över tills vidare) på köksbordet.

Sen dess har jag bäddat, duschat (och fantastiskt nog glömt att tvätta håret varför jag nu måste göra om hela jävla processen), försökt mig på den sega bokrecensionen och skrivit en knapp halvsida på boken. Har inte ätit något sen frukost.

Inte sepciellt mycket jobb alltså. Fram till klockan tre på eftermiddagen.


Igår när jag cyklade hem från Utomhusbion på Rotundan spöregnade det så mycket att jag lika gärna kunde ha hoppat ner i nissan och simmat runt en stund. T-shirten under jackan klarade sig med fuktiga ärmar, men allt annat var genomblött när jag kom hem. Fick torka mina elektriska tillbehör med handduk och sen hänga upp alla blöta trasor i badrummet.

Patrik låg och sov, och när jag tände ute i vardagsrummet för att se vad jag gjorde så stod soffan där! Bäst jag laddar upp en bild så alla kan se.

Pianot har fått flytta till sovrummet och jag var tidigare emot det, men inte längre. Tror Roland kan trivas bra här inne.

Soffan är fett vuxenpoäng. Men vi fick den för 1500, begagnad men som ny.


Nu behövs det lunch. Tarzan och jag skulle käka pommes men hon svarar inte när jag ringer.

Tack och hej, skriver bättre en annan gång.


Bra låt

 
 
emma

emma

22 augusti 2008 15:03

e roland soffan?

http://emmabrunnfors.se

 
annie

annie

22 augusti 2008 16:20

tuff låt. och tufft med soffa. jag har också en soffa, en röd.

http://vadaskavsar.blogspot.com

 
Ingen bild

h...

22 augusti 2008 16:27

hej emma, nej roland är mitt elpiano :) som numera bor inne i sovrummet.

 
emma

emma

23 augusti 2008 09:47

aah. a pianooo..
jag har en soffa med. en svart. som anki har ätit lite på.

http://emmabrunnfors.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards