Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Blod, svett och tårar

Av Dean - 29 augusti 2009 20:28

Jag förlorar blod. Jag är som alltid övertygad om att jag lider brist av random näringsämne; den här gången logiskt nog järn. Jag måste inom kort inmundiga torkade aprikoser i mängder, om jag inte vill nästan dö.

Jag köper torkade aprikoser en gång i månaden. Quiona är också bra, och kikärtor. Jag har bara ätit pommes och marmeladmackor de senaste dagarna (I'm dying!).


Till måndag bör jag skriva ett sommarprat. Ja, jag sa att det skulle handla om mitt liv som alien, men jag har grovångrat mig. jag vägrar läsa upp en pretto utflippad text utan ordentligt ihopknyt i slutet inför klassen; jag har börjat lära känna dem för väl nu för att låtsas och leka. Nu är det på anspråkslöst allvar. 

Jag funderar på att skriva om mina ilskeutbrott. Jag fick ett inför resan till Ven igår, och ett idag när vi skulle åka hem. Inte helt utan anledning för all del, men uppseendeväckande och förskräckliga utbrott; jag kan inte vara normal. Först, styrkt efter mitt första utbrott, tänkte jag skriva om rätten till att bli arg och skrika och sparka på saker. Ifrågasätta att man förväntas hålla tillbaka det.

Men sedan var jag inte ensam, under utbrott nummer två. Och då skämdes jag väldigt och tänkte att fan. Jag är ett missfoster, jag är en skitunge, vad fan är det för fel på mig? Jag grät i tio minuter för att jag skämdes och ville dö. Inte för att jag bryr mig om andra töntmänniskor och vad de kan tänka, men jag bryr mig ju om Patrik tex. Jag har ju ett ansvar gentemot honom.

Så jag tror att det kan bli en blandning. Om det blir nåt alls. Eller det måste bli något för jag har redan bestämt mig för att säga "pass" på persondikten och man kan väl inte sumpa hur många övningar som helst om man vill komma nån vart och ha lite värdighet kvar.


För övrigt har jag en dator nu. Jag skall skriva så mycket, jisses, jag skall skriva tills jag dör. Fast det gör jag itne än på ett tag. Men jag skall skriva tills jag blöder ur fingrar, öron och läppar, och måste börja dricka blutsaft. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards