Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

En fet diss mot alla patetiska negerbollsrebeller

Av Dean - 11 augusti 2009 11:10

Jag brukar inte vara dissig, men... Seriöst.

Folk som rör upp sig över att "man inte får säga negerboll fast DET HETER SÅ" har ju för fan inget liv. Finns det inte viktigare saker i samhället att reagera på? Om det nu är så att det är lite klumpigt att använda ett ord som förknippas med slaveri och diskriminering, så kan det väl inte vara så svårt att acceptera att man faktiskt kan anpassa sig lite till andra. Om ni hemskt gärna vill säga negerboll hemma så okej, men det känns liksom rätt lamt att springa runt på stans alla kaféer och skrika NEGERBOLLför att alla ska höra hur otroligt anti-pk och modiga ni är som vågar gå emot etablissemanget. Vilket ni förvisso inte gör, nej, ni skapar klubbar på olika internetforum istället, där ni spyr mer eller mindre okunnig och fördomsfull galla över att "man inte får sjunga nationalsången längre" (jag har inte hört något om en sådan lag?).

"Språkhysterin har gått för långt!" säger ni. Yttrandefrihetsidkarna har gått för långt, säger jag. Om det nu är så jävla viktigt med yttrandefrihet (vilket jag för all del skriver under på) så finns det väl en hel drös med viktigare yttrandefrihetsfrågor att ta itu med än "negerbollen".

Varför får man för övrigt inte säga fitthål istället för hallongrotta? Bögknullare om kanelbullar? Eller "jävlautlänningsbollarsomstinkercurry" om falafel? Buhu, stackars alla som blivit tillsagda att det inte är okej att använda kränkande ord, då är ju samhället verkligen på väg utför.

Och, om jag stör mig på negerbollsfrågan i allmänhet så finns det en undergrupp inom frågan som bara är för mycket. Jag syftar på tröjor med trycket "Varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök?".

Men det är väl för helvete inte samma sak, era jävla träskallar! Jag tror inte att någon människa kopplar ihop vitlök med vit hud. Lika lite som röd lök eller gul lök skapar några associationer till ras eller hudfärg.

Vitt är en färg. Neger är inte en färg, inte i det svenska språket iallafall. Det är som att säga "varför får jag inte kalla min flickvän hora när jag får kalla henne älskling?". Du är en idiot om du inte inser skillnaden, och en ännu större idiot om du mot bättre vetande försöker inbilla dig själv och andra att det inte är nån skillnad.

För övrigt, "men så har det ju alltid varit"-argumentet är så jävla dumt att jag inte ens orkar disskutera det. 

Om det är någon som gnäller över att vara kränkt i onödan, så är det ni negerbollsfetischister. Get over it, och hitta en vettigare samhällsfråga att engagera er i, era lata jävla skamfläckar på samhällskroppen (oops, jag gjorde en Åke Green, vars uttalanden för övrigt är en annan diskussion som jag inte orkar ta nu).

 
 
Ingen bild

nina

11 augusti 2009 17:15

:D
fitthål, bögknullare och jävlautlänningsbollarsomluktarcurry -dessa uttryck måste jag bara börja använda ^^

 
Ingen bild

dean

12 augusti 2009 09:40

gör det! jag skulle vilja se reaktionerna... hihi. det kanske är värt ett försök. sist jag skulle kalla något jag skulle beställa för något annat än det hette fick jag en fnissattack... fast det var ju också fem år sen. nu kanske man är mogen nog att hålla sig för skratt och vara helt stenseriös :)

 
Ingen bild

nina

16 augusti 2009 18:32

jag är en tjugonioårig tjej, som mentalt kanske är mer som en tjugo-/tjugoettåring, eftersom det finns så mycket jag missat under under sju svåra år, plus några i gränslandet. nu har jag börjat plugga, vilket jag trivs med, men det är svårare att trivas med sig själv, andra och livet. jag, liksom du, grubblar en massa på frågor som det kanske inte finns några svar på. annars gillar jag att göra saker utomhus, och att läsa, skriva, rita, måla, umgås (när det funkar), och en massa annat, har en massa realistiska och orealistiska projekt/drömmar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards