Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Damn it!

Av Dean - 1 februari 2009 13:04

Dammet är min fiende.

Det tror att det kan sväva runt här i luften och lura mig, smyga sig på mig och kväva mig långsamt.

Men jag har min dammsugare. Nu jävlar.

 
 
Ingen bild

kristian

1 februari 2009 19:34

Det här får mig att tänka på en bok jag ofta läste när jag var liten om två dammråttor som flydde undan den elaka dammsugaren. Jag tror de kallade den för 'snabeldrake' eller något.

Lycka till i din kamp, men tänk på att även dammråttor har känslor! Eller, de är iallafall en del av dig. För damm är väl gamla hudavlagringar?

 
Ingen bild

dean

1 februari 2009 20:46

ah, barnböcker är fint. det låter som en bra bok.
jag tror och hoppas att verklighetens dammråttor inte har några känslor.
att de består av min gamla hud gör mig inte mindre vänligt inställd till dem.

 
Ingen bild

kristian

1 februari 2009 21:46

ja, önskar jag kunde komma på vad den hette : (

eller den boken om barnen som bodde i några hus av halm eller whatever, kanske var det stora hattar. och så fick de ris! (inte sånt man äter utan sånt som gör ont)

ack, min svunna barndom! den finns väl någonstans bland boklådorna i Laholms Bibliotek om jag har tur, hehu. fast jag skulle bli fett emo om jag gick dit för de skulle säkert ha en massa andra, moderna, TRÅKIGA barnböcker. så jag törs inte.

 
Ingen bild

dean

2 februari 2009 10:19

jag känner igen problemet med en bra bok som man varken minns titel eller författare till.... :)
halmhattar... är det en elsa beskow-bok? känns så.
det finns faktiskt en del bra nya barnböcker också.
känner jag dig förresten, eller är du bara en random intittare?

 
Ingen bild

kristian

2 februari 2009 17:34

Naej. Du känner mig icke. Eller, jag skulle bli högst förvånad om du gjorde det. Jag kan inte påstå att jag känner dig nämligen.

Men jag har bott i Laholm under de drygt 20 första åren av mitt långa, ljufliga liv. Därav min spännande dialekt.

Det är lustigt hur jag aldrig lyssnar till den inre rösten utan bortförklarar den gång på gång. "Elsa Beskow" dök det upp i mitt hufvud när jag var inne på biblioteket och övervägde att fråga om dom inte hade "Halmtattar-boken" istället för Ludde Lump (vilken jag för övrigt glömde bort titeln på varpå jag istället frågat efter "Ludde Lubb" ...)

Nåja. Nu har google funnit båda boktitlar åt mig. Biblioteket har öppet till klockan sju. Snart är det jag som beger mig ut på rovjakt!

 
Ingen bild

dean

2 februari 2009 20:16

lustigt att ett litet inlägg om damm leder till en lång konversation. vad synd att du inte har nån blogg eller sida jag kan gå in på.
själv har jag bott i halmstad de första 20 åren av mitt liv, får jag väl säga. men jag har nog ingen halländsk dialekt. lyckligtvis.

 
Ingen bild

kristian

2 februari 2009 23:37

Den halländska dialekten är väl inte särskilt fin, om jag får säga mitt. I synnerhet inte den kring Laholm med omnejd.

Jag har väl funderat på att börja blogga emellanåt, och då kring sånt som intresserar eller berör mig. Men jag är rädd att jag inte är tillräckligt ödmjuk för att det skulle bli bra.

Men vad skulle du med min blogg eller "sida" till? Om det är något du vill veta får du väl fråga? D:

:D

 
Ingen bild

dean

3 februari 2009 10:20

haha, okej då.
nej, halländskan är väl inte den vackraste dialekten av alla. vad gillar du för dialekt?
äh, internet är fullt av icke-ödmjuka personer som bloggar. se bara på alex schulman eller vad han hette. du är säkert trevligare än han.
äh, på en sida kunde jag ju snoka runt själv... jag vet inte vad jag ska fråga...
hur gammal är du? vad har du för hårfärg? vad jobbar du med om du jobbar?

 
Ingen bild

kristian

3 februari 2009 11:33

Ja det var ju just det, snokandet! D:

Jag tycker det är lite lustigt. Men jag är likadan själv. Det är säkert en såndär internetgenerationen-grej.

Just nu läser jag en grundkurs i etnologi och en kandidatkurs i japanska. Jag är blott 22 år gammal, även om jag fick det att låta som mer innan. Tihi.

Jag kanske har brun hårfärg. Vet inte riktigt. Det varierar med ljussättning, spegel och längd.

 
Ingen bild

dean

3 februari 2009 17:46

etnologi och japanska... det är värst vad mycket det finns att läsa nu för tiden. på min tid... nej just det, det här är ju min tid. på nåt sätt. fast jag har inte hittat någon plats här ännu. men jag tror att det kommer.
jag tänker ibland att det finns en uppdelning, mellan tv-människor och dator-människor. att datormänniskorna ofta då (inte alltid) är lite mer annorlunda/alternativa och mer osociala. låter väl logiskt?
brunt är den bästa hårfärgen.
var bor du?

 
Ingen bild

kristian

3 februari 2009 23:52

Du får kanske tänka om angående vad som ska anses vara socialt och inte. Och det är ju lättare att hitta "annorlunda" folk på internet om det du jämför med är en litet samhälle som Halmstad.

Jag studerar i Stockholm just nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards