Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Dean - 9 juni 2008 10:19

Det är väl dags för ett nytt inlägg nu. Jag känner att någon av mina kategorier borde nyttjas för en gångs skull. Mode, kanske.

Ny dag, nya kläder. Slit och släng, som dom säger.

Igår spelade vi Tennis ute på gården men det gick inget vidare. För det första var det omöjligt att träffa en enda skjuten boll och dessutom medförde spelet en märklig slapphet i hela min kropp. Vi gick in och tittade på tv.

Jag ska klä på mig. Men vad? Kika ut mellan gardinerna (vi har blivit precis som vampyrerna nu, alla persienner nere och sådär), det verkar bli ännu en dag av ökenhetta. Och jag envisas med att inte bränna axlarna (som om risken för hudcancer skulle minska om jag bara täckte denna kroppsdel) och måste ha t-shirt eller liknande.

Igår hade jag till och med långärmad. Med kortbyxor.

Nu gäller det att ta hänsyn till alla olika faktorer:

1. solen skiner.

2. jag ska jobba.

Ja, det är mycket att tänka på i val av utstyrsel för dagen.

Jag grunnar på min dinosaurie-tröja. Problemet är att den är så förgrymmat liten.

Vid närmare eftertanke blir det den.

Beskrivning av objektet:

Mörkgrön bomulls-t-shirt, inköpt på åhléns barnavdelning för under hundralappen. Trycket föreställer en fräck blå dino, omringad av texten Dinosaurs Forever i snyggt och bastant typsnitt.

Till detta bärs ett par bekväma lite för stora svarta linne-kortbyxor. De har praktiska fickor och kan kompletteras med ett läckert skärp. Jag skall se efter vad garderoben har att erbjuda.

Ah, hittar bara det med rubiner, diamanter, smaragder etc. Men det duger för mig.

Titta vad snygg jag blev!

Denna utstyrsel passar utmärkt för den tuffa stadsmänniskan som inte drar sig för att visa en bit av magen. Till klädseln tar man sina bruna puma-dojor, och så var det bara frisyren kvar.
Idag känner jag för en fräsch och somrig look, den lite busiga legatförlängeisängen-stajlen.
Med luggen snett åt sidan och resten avslappnat med lagom volym runt huvudet. Verkligen hett, och med en naturlig och samtidigt utmanade
look från topp till tå.

Gå ut och känn blickarna på dig, njut av uppmärksamheten och bara känn dig precis så snygg som du är!

(Fattas bara att smörja in fejset med acnekrämen också.) 


Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards