Alla inlägg den 7 december 2007

Av Dean - 7 december 2007 18:18

Idag har jag blivit lite bundis med personalen på Myrorna. Jag skall få välja ut något ur deras sortiment imorgon, och få det gratis. Sa dom idag. Vi får väl se om jag gör det.

Hur kan detta då komma sig?

Jo, jag var där och kikade idag, egentligen efter julklappar, men det är ju hopplöst att gå in i en second hand-butik utan att hitta något roligt.

Trots att jag flyttat hemifån och bestämt mig för att sluta shoppa. Jag har inte brist på kläder.

Nå, dagens fynd var en stickad randig tröja i MIN färg, dvs ungefär samma färg som bakgunden till min blogg, samt en blommig vit sak. Det skulle gå på 115 kr och jag ursäktade mig med att jag HAR ju så mycket pengar så inte gör det något heller.

I kassan blev det krångel med mitt kort, krångel krångel tills det var bäst att jag gick och hämtade kontanter istället. Som tur var tog jag ett kvitto, och på så sätt fick jag veta att 115 kr dragits från mitt konto.

Tillbaka på Myrorna blev det bryderier om detta, i deras datasystem hade nämligen pengarna inte dragits.

På detta sätt blev jag alltså mer bekant med de två kvinnorna i kassan, för jag fick stå där rätt länge medan Annika kollade igenom datorn ute på deras lager eller kontor eller vad som nu finns där ute.

Vi lyckades aldrig lösa mysteriet så jag får komma dit imorgon. Då har de kollat igenom dagens inkomster där jag förhoppningsvis står med.

Jag har en del att göra imorgon. Nja, inte mycket, men en del. Lagom.

Patrik skall jobba, sju till fyra.

Han borde komma hem nu snart. Jag väntar vid min stockeld medan timmarna skrida.

Ingen mat har jag ätit heller. Hoppas det finns något hemma, för jag har en väldigt liten lust att gå ut och handla idag. 

Jag är sugen på mannagrynsgröt. Det är så grynigt.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards