Direktlänk till inlägg 12 november 2007

Flyg och far

Av Dean - 12 november 2007 18:36

Min tid på arbetsförmedlingens praktikkurs är slut. Idag blev min sista dag.
Fredag räknas inte, det lät på B-O och Maria som att det skulle kunna vara något slags avskedspartaj, det var inte något uttalat men tillochmed jag kan uppfatta vissa vinkar ibland.
Imorgon ska jag föreläsa i Varberg, och på onsdag, och på torsdag ska jag också föreläsa. Jag kämpar och lever efter mina principer men lika säkert som att världen aldrig kommer att bli rättvis och god, tror jag att vi är dömda att gå under och det är kört. Rent teoretiskt går det att stoppa klimathotet men det kommer inte att hända. Det går inte tillräckligt snabbt, det är inte tillräckligt många som engagerar sig, folk gör inte tillräckligt mycket, det är inte tillräckligt ekonomiskt intressant.
Idag stod jag och kokade quinoa och lyssnade på rix fm och som vanligt var det reklamradio. Då hörde jag en röst som sade Flyg billigt till fjällen!
Det rörde sig alltså om de svenska fjällen, och då blev jag så förbannad att jag vrålade ett stort och menande NEEJ! Förbjud de förbannade inrikesflygen! Hur kan man bara göra reklam för sån skit?
Flyg hamnar inte riktigt, men i närheten av samma fack där jag placerar stadsjeepar och rökning, i det totala Hatfacket - utan förmildrande omständigheter.
Flyg hamnar inte riktigt där eftersom det har vissa förmildrande omständigheter, tyvärr. Finns det inget annat rimligt sätt att ta sig till en plats så är det ju inte så mycket att göra.

Men nu ska jag äta min sallad och min för lilla mängd quinoa, sen blir det två avsnitt Simpsons med Patrik.

 
 
annie

annie

13 november 2007 22:23

jag blir så jävla ledsen hilda jag orkar inte vad gör man tror du att det är kört tror du att det inte spelar nån roll vad vi gör vad vi bryr oss vi gör ju ens inte så mycket som vi kan eller hur vad ska man göra? en kille jag skrev med en gång som hatade alkohol men gärna rökte på allt som kom från naturen (alltså inga kemiska droger liksom men typ marijuana och så) och han tyckte att det är ingen som lyssnar inget kommer förändras, vi som inte håller med de som har makten och driver sönder jorden borde bosätta oss på nåt ställe och leva bara av naturen och skita i allt annat och leva där. lära våra barn att ta det lugnt med jorden, att ta hand om den och leva i samklang du vet. och sen kan de förstöra allting och allting dör men inte vi. haha.

http://kapu-nuki.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards