Alla inlägg den 12 november 2007

Av Dean - 12 november 2007 18:36

Min tid på arbetsförmedlingens praktikkurs är slut. Idag blev min sista dag.
Fredag räknas inte, det lät på B-O och Maria som att det skulle kunna vara något slags avskedspartaj, det var inte något uttalat men tillochmed jag kan uppfatta vissa vinkar ibland.
Imorgon ska jag föreläsa i Varberg, och på onsdag, och på torsdag ska jag också föreläsa. Jag kämpar och lever efter mina principer men lika säkert som att världen aldrig kommer att bli rättvis och god, tror jag att vi är dömda att gå under och det är kört. Rent teoretiskt går det att stoppa klimathotet men det kommer inte att hända. Det går inte tillräckligt snabbt, det är inte tillräckligt många som engagerar sig, folk gör inte tillräckligt mycket, det är inte tillräckligt ekonomiskt intressant.
Idag stod jag och kokade quinoa och lyssnade på rix fm och som vanligt var det reklamradio. Då hörde jag en röst som sade Flyg billigt till fjällen!
Det rörde sig alltså om de svenska fjällen, och då blev jag så förbannad att jag vrålade ett stort och menande NEEJ! Förbjud de förbannade inrikesflygen! Hur kan man bara göra reklam för sån skit?
Flyg hamnar inte riktigt, men i närheten av samma fack där jag placerar stadsjeepar och rökning, i det totala Hatfacket - utan förmildrande omständigheter.
Flyg hamnar inte riktigt där eftersom det har vissa förmildrande omständigheter, tyvärr. Finns det inget annat rimligt sätt att ta sig till en plats så är det ju inte så mycket att göra.

Men nu ska jag äta min sallad och min för lilla mängd quinoa, sen blir det två avsnitt Simpsons med Patrik.

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards