Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

Det svåra med byxor

Av Dean - 17 juli 2008 18:43

Var jag elak mot mig själv nyss? Eller är det bara projektion för att jag är stressad då jag vet att jag borde gå och handla kvällsmat?

Det kanske blir bättre om jag byter skiva eller kläder. Sånt kan hjälpa ibland.

Tänk ändå så lite man vet om sitt undermedvetna! Här sitter jag som ett fån och förstår inte vad jag är så sur över. Jag fattar liksom ingenting, sa jag något, har jag gjort något, vad är det frågan om?

Ja, nu gör jag det, byter skiva och kläder alltså.


För övrigt undrar jag om, jag nånsin kommer älska min kropp.

Ibland känns den helt okej att bebo, jag menar tusen tack för att allting funkar som det ska och jag är tydligen inte vidrigt ful.

Men steget därifrån till att känna att det var precis den här kroppen jag ville ha. Inte för att man ska bry sig egentligen. Yta är bara yta.


Jag hatar byxor. Jag har inga bra bralls alls nu. Alla stora jag brukade ha känns inte bra, jag är för feg och bryr mig för mycket om andras vaga åsikter som kanske bara är fantasifoster för all del.

Det var bättre förr. Innan jag blev stor och måste bry mig ännu mer om ytan, och dessutom ta en massa hänsyn.

Byxor, som sagt, är jobbigt. Ska jag ha tajta eller stora? Jeans,manchester, annat tyg? Mönstrade eller neutrala? Benen är så svåra att ha en uppfattning om. 

Jag hatar tajta byxor egentligen, det är äckligt och fult, speciellt på mig, usch. De svarta i manchester hatar jag mest för de är helt hopplösa, rumpan syns om man böjer sig ner. Det är en stor fet anledning att hata.

Dem kan jag bara ha om tröjan är lite längre, och nu måste jag ha dem på jobbet plus den där baskettröjan från Annie, som har fel modell och fel färg. Den är visserligen lång.


Nej, nu vet jag varför jag är på dåligt humör. Jag är hungrig. Hur kunde jag låta bli att tänka på det? Jag är hungrig, jag är arg, det slår aldrig fel. Speciellt när jag inte har handlat och inte vet vad jag ska laga, då blir jag på riktigt dåligt humör. 


Strax kommer Patrik hem, då kommer jag vara skitsur, jag känner hur det ökar för varje sekund. Bäst att ta en smörgås i förebyggande syfte. Hu, jag vill inte råka ut för mig nu. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards