Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

Prevention av åsikter

Av Dean - 19 juli 2008 11:37

Jag har börjat läsa skiten som produceras på msn, kategori sex och samlevnad. Det är ibland intressant, ibland bara löjligt, ibland frustrerande eller sorgligt.

Idag hittade jag en halvkass artikel om P-stav. För män.


"P-stav för män läggs på hyllan
Det finns metoder för att ta fram p-stavar för män. Men det finns ingen marknad för produkten för männen vill inte använda dem.

Pessar, p-piller eller p-stav. Oftast är det kvinnan som skyddar sig mot oönskad graviditet och sexuellt överförbara sjukdomar. Mannen står för kondomen som ända preventivmedelsmetod. Men så skulle det inte behöva vara om männen vågade prova på den nya p-staven som tagits fram. Men den finns inte på marknaden trots att metoden för att tillverka den exiterar.
- Problemet är att kunderna inte vill ha det här. Det finns ingen marknad för det och vi kan inte ta fram en var som ingen vill ha, säger Richard Lindgren som är medicinsk chef på Läkemedelsföretaget Organon. Därför finns i dagsläget ingen tanke på att återuppta projektet.
P-staven sätts in under huden och hindrar genom gulkroppshormonet spermieproduktionen. Baksidan är att den sexuella lusten och erektionsförmågan avtar eller försvinner. Därför bör staven med fördel användas tillsammans med speciella plåster, gel eller injektioner vilket återställer erektionsförmågan och sexualdriften."


Det är intressant att läsa att det inte finns något intresse på marknaden, med tanke på att flertalet som kommenterat artikeln säger sig vara intresserade av produkten.

Ibland undrar man hur mycket sanning det egentligen ligger i den där tillgång-efterfrågan-ramsan.

Men problemet är väl när folk inte använder sin konsumentmakt, skulle jag tro. Om intresset för en annan värld ligger och gror i folks huvuden men ingen öppnar käften är det klart som fan att de där uppe på toppen kan fortsätta mala sin tillgång-och-efterfrågan-ramsa för dem som råkar lyssna. I all oändlighet.


Förresten, "...det finns ingen marknad för produkten för männen vill inte använda dem."

Vadå "männen"? Vilka är dessa "männen"? Är det en enad trupp av män som står och säger "stopp där, detta vill vi inte ha!"?

Var har man hittat dessa "männen", undrar jag?

Männen. Kvinnorna. Dom. Definierar en homogen grupp där alla är överens och tänker, tycker och gör likadant. De skulle rentav kunna vara kopior av varandra. Männen.

Vilken omänsklig värld vi lever i.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards