Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Sommarens fulaste måsten

Av Dean - 6 juli 2009 23:36

Jag vill drista mig till att säga något så djärvt som att folk är dumma i huvudet när det gäller mode. Lämmeltåg är ordet. Skulle det bli inne att bära blöja skulle folk antagligen börja tycka att det är skitcoolt och snyggt och så är det med det bara. Tills det är ute igen och HUR KUNDE VI HA DET DÄR PÅ OSS?? tills det har gått ett antal år och idiottrenden kommer tillbaka. Så funkar det.

Senaste tillskottet i katastrofmodet har jag precis googlat fram namnet på. De kallas Shuttershades och är tydligen en gammal åttiotalspryl, ja, ni har bergis sett dem, de är gjorda av plast och är inte ett par solglasögon. Nej, det är inte några solglasögon för de saknar glas och skyddar inte mot sol. Däremot skymmer de sikten och ser ut som skit.

Men trendigt är det, så en drös med idioter har i sommar kommit på att det är sååå snyggt att ha plastränder i ansiktet. Indeed.

Jag har mina gamla vanliga köpta på myrorna med lila kant, och hoppas att alla plastfjantar ser så dåligt att de går in i varandra, eller ännu hellre, liksom ett lämmeltåg, ramlar ner för ett stup. Hähähä.

Nej, nu var jag elak.  

 
 
annie

annie

9 juli 2009 00:03

en ska bara ha praktiskt på sig? det är så svårt att bara vara praktisk. som det med att vara vanlig. det är svårt att inte tänka på vad som är snyggt eller vad en passar i eller hur folk tänker att en är när en har det eller det. tycker du inte? och liksom om något är inne. är det oftast väldigt o-inne först. och då har en det om en är lite tuff FÖRST för att vara o-inne för det är så o-inne att det blir coolt. ungefär en sekund efter det blir det inne. eller kanske såg en nånstans nån bild som gjorde att en tyckte det var coolt, en kanske inte var så före som jag tänker mig. nå. anyway. så vill en va cool eller snygg eller vad som helst. trivas och känna sig bra eller nåt vad tror du. så då har en randiga brillor för att då ser en cool ut. så har en olika bild av vad som är coolt också. . . . . esh, nu orkar jag inte snurra runt i en ring längre.

http://soroart.blogg.se

 
Ingen bild

dean

12 juli 2009 20:55

åh, jag vet inte vad jag ska svara. du tänker ungefär lika mycket som jag tror jag. jag tycker bara att de där glasögonen verkar jättejättekonstiga, opraktiska, onödiga. och det med att något är så ute att det är "coolt" att ha det är ju sant. ofta blir det då inne, och kanske har nån sett det först i reklam och varit snabb med att fatta. och då tycker man att man är cool för att man vågar vara otrendig, men egentligen är man inte det... jag tycker det är så konstigt bara. mode. världens konstigaste. alla bara "ja, någon bestämmer, vi lyder, och då blir vi coola" jag fattar inte. det är det sociala. gruppen. alla vill vara med i gruppen men ändå känna sig unika. det blir som en lögn. jag ljuger inte för mig själv. tror jag. eller det gör jag säkert men. äh. jag vill vara någon. hur blir man någon?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dean - 9 september 2011 12:33


    ANNIE!

Av Dean - 11 november 2009 23:11

Det kanske kan vara läge att meddela att jag har en ny blogg. Ja, en ny. Ännu vet jag inte säkert vad som händer med tomatburgare, jag vill ha kvar den ändå i cybern. Kanske kommer jag att skriva här någon gång. Återstår att se.   Framtiden fin...

Av Dean - 4 november 2009 11:08

Igår försov jag mig till lektionen och missade Annes debattinlägg i frågan om utbildning och bildning, och om folkhögskolors vara eller icke vara i den alltmer produktionsinriktade framtiden. Har som ni ser fått ett hum om vad det handlade omi alla f...

Av Dean - 3 november 2009 00:42

"Det anses inte politiskt korrekt att tycka si eller så" säger de. Och tacka fan för det, säger jag! Nu är jag inte rädd eller osäker längre. Jag har också en rätt att stå på mig och välja mina krig och föra dem som jag vill. ...

Av Dean - 2 november 2009 23:20

Nu är det väldigt bra. Nu kan du läsa, mamma! Av flera anledningar är det ovanligt bra. Och efter regn kommer solsken, eller kanske i mitt fall - efter lågtryck kommer duggregn. Det har varit lite svart ett tag. Men nu har jag kommit på vad jag s...

Presentation

Omröstning

Är det viktigt att vara konsekvent?
 Ja, iafallafall när det gäller politik.
 Ja, absolut, så ofta som möjligt.
 Nej, varför skulle det vara viktigt?
 Det kan vara bra att sträva efter, men inte nödvändigt.
 Fan vad du är pretto, tagga ner och skaffa en hobby istället för att ställa dumma frågor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gbg


Ovido - Quiz & Flashcards